גוגל מפתיעה אותנו בכל פעם מחדש, והפעם – עם אחד הפיתוחים האחרונים שלה – גוגל מקומות (Google+ Local) שתופס תאוצה מיום ליום. גוגל מקומות נראה כאחד הפתרונות הטובים ביותר לכל עסק, ובעיקר בעת האחרונה, בה התחרות ביניהם קשה מאד והחיפוש אחר מענה מתאים לקידומו והצלחתו של העסק זוכה לתשומת לב רבה ולהקצאת משאבים רבים כדי למצוא את האפשרות הטובה ביותר. אז, מה זה גוגל מקומות? לשם מה צריך את זה וכיצד משתמשים בזה? על כך, במאמר הבא.
גוגל מקומות – כל מה שצריך וחשוב לדעת על זה
הרשת שלנו עמוסה בתכנים שונים, חלקם עדכניים ורלוונטיים, אחרים פחות. לצד גוגל, ישנם לא מעט אתרים המפרסמים בתי עסק שונים בכמה סגנונות, כדי לחשוף אותם לגולשים רבים ובעיקר, כדי לספק את המידע החשוב אודות בית העסק. וכאן בדיוק נכנסת גוגל לתמונה… שוב. גוגל מקומות הינו שירות ייחודי נוסף של גוגל, המאפשר לקבל מידע עדכני וחשוב אודות בית העסק ותחת קורת גג אחת. לכל עסק ישנו כמעין עמוד/דף עסק, שבו מפורטים כל פרטיו הרלוונטיים שיכולים לעזור לגולש/ללקוח הפוטנציאלי. כדי לוודא שמדובר במידע נכון, מבצעת גוגל בדיקה מעמיקה ובוחנת את הפרטים המתפרסמים. בדרך זו יכולה גם גוגל להחליט היכן למקם את העסק, בכל הקשור לתוצאות החיפוש ועד כמה לחשוף אותו בהשוואה לאחרים.
גוגל מקומות, בדומה לפתרונות אחרים של גוגל, הינו שירות שנותן מענה מדויק ורלוונטי לכל גולש וגולש. שירות זה מזהה את מיקומו של כל אחד מהגולשים, ובהתאם, מציג לו את תוצאות החיפוש המתאימות ביותר (את בית העסק המתאים לצרכיו, ובעיקר קרוב למיקומו העכשווי). את מיקומו של הגולש מזהה גוגל באמצעות כתובת ה- IP של המחשב, שבו משתמש הגולש עצמו, או באמצעות הטלפון הסלולארי שלו והמיקום שאותו הוא הגדיר בו. את תוצאות החיפוש מציג שירות ייחודי זה על גבי מפה, עליה פזורים כל בתי העסק המתאימים, על פי אופי החיפוש ומיקומו של הגולש כאמור.
כיצד זה עובד? או, כיצד מנצלים נכון את יתרונותיו של השירות
אם יש לכם עסק, זה הזמן לנצל את יתרונותיה הרבים של גוגל, ובעיקר את יתרונותיו המשמעותיים של השירות שלה – גוגל מקומות. חשוב לזכור שכל פרט, אותו מוסיפים לשירות, עליו להיות עדכני, ובעיקר – אמיתי. חשוב לציין כתובת נכונה, מספר טלפון וכל פרט אחר הרלוונטי לעסק עצמו. בדרך זו יודע השירות שמדובר בעסק ממשי ולא המצאה של גולש או של מקור אחר, שמעוניין לנצל את הפלטפורמה הקיימת.
לאחר הכנסת המידע, נדרש בעל העסק לאשר את פרטיו באמצעות SMS שנשלח אליו או גלויה עם קוד, שאותו עליו להקליד לאחר ההצטרפות אל השירות. יש לציין שייתכן ותהליך אימות הנתונים על ידי גוגל יימשך מספר שבועות, אולם, כל זאת נועד על מנת להבטיח את הופעתו של מידע אמין ואיכותי באמצעות שירות זה. בכל מקרה, כל שינוי
באחד מפרטיו של העסק בהמשך, מצריך עדכון ותהליך מחודש של הרשמה.
כדי לנצל נכון וטוב יותר את יתרונותיו של השירות חשוב להוסיף תמונות, סרטונים ומדיה נוספת, שהופכת את כרטיס העסק למעניין ומיוחד יותר, אך גם מאפשרת לו להוביל ברשימת התוצאות. גם מסירת פרטים עדכניים ונכונים ושיוך בית העסק לקטגוריות הרלוונטיות, כל אלה, מאפשרים לגוגל לבחון את העסק ולאפשר לו להוביל על פני בתי העסק האחרים. וכמובן, שילוב של ביקורת לעסק יכולה להועיל לו לא מעט, ובתנאי שמדובר בביקורת אותנטית בלבד (ולא פיקטיבית, כפי שבעלי בתי עסק שונים נוהגים להעלות לעיתים).
לסיכום
מדובר באחד השירותים המתקדמים והיעילים ביותר של גוגל עבור בתי העסק. גוגל מקומות (Google+ Local) הוא כלי אחד נוסף, מיני רבים, המיועד לקידומו וחשיפתו של בית העסק, כל עוד נעשה בהתאם לפרמטרים שנקבעו על ידי גוגל עצמה ובאופן הנכון. ניצול נכון של שירות זה יכול לשפר משמעותית את חשיפתו של בית העסק בפני לקוחות פוטנציאליים ולהוביל להצלחתו וקידומו.