חווית הלקוח זה הגורם החשוב ביותר להצלחת העסק המקוון.
חווית הלקוח היא הדרך בה בעל הממון חווה את השימוש במוצר או השירות. בעלי עסקים רוצים שחוויה זו תהיה מושלמת ככל האפשר על מנת לשרת שתי מטרות עיקריות. האחת, חזרה של לקוחות שבוחרים לחוות את אותה החוויה שוב. השנייה, השארות הגולשים באתר לזמן הממושך ביותר שניתן.
עסקים מקוונים הפכו בשני העשורים האחרונים למלכי השוק הצרכני ושירותי. עסקים שאינם נמצאים באינטרנט אינם שורדים זמן רב. עסקים רבים כבר הפנימו, אם אתה לא שם אתה לא קיים. כשמדברים על עסקים ברשת ישנו אספקט אחד שמכתיב את כללי המשחק וזו חווית המשתמש.
עסק שמקפיד על בנייה מחושבת של חווית הלקוח ירויח בטווח הארוך משני מודלים עסקיים נפרדים אך משולבים יחד באותו אתר. עסק מרוויח ממכירת מוצר או שירות זה המודל הבסיסי. בנוסף למודל העסקי הרגיל בניית אתרים לעסקים טומנת בחובה מודל כלכלי נוסף המכניס לעסק תשורה נאה ביותר. מדובר כמובן על מודל הפרסומות שלשמו אנו רוצים להחזיק את המשתמשים כמה שיותר באתר. יותר צפיות ליותר זמן משמעו יותר כסף. עסקים רבים עשו את הונם לא מאותם מוצרים שמכרו אלא דרך פרסומות. הדוגמא הבולטת שבהם היא כמובן גוגל שכמעט המציאה את המודל בעצמה.
להשאיר את הלקוח כמה שיותר זמן.
אז כמו שהוזכר למעלה, היתרון הראשון של חווית הלקוח שנבנתה היטב הוא השארת המשתמש מחובר לאתר לזמן הממושך ביותר האפשרי. השארות המשתמש תפעיל את מודל הפרסומות והעסק ירויח. כיצד אם כן ניתן להשאיר משתמשים לזמן ממושך? אחד הכלים המשמעותיים ביותר הם כלי הניתוח השונים שמציעים ברשת. על ידי סקירה של כמות המשתמשים באתר, שעות הגלישה העמוסות ומאילו מכשירים גולשים הלקוחות, ניתן להתאים את האתר בצורה דינאמית לאורך שעות היממה. לדוגמא: נניח שבערב יש כמות גולשים נכבדת, זה הזמן לשתול פרסומות שמרוויחות יותר או מבצעים שיימשכו לקוחות להעמיק בסל המוצרים. זכרו, כל קליק נוסף של המשתמש פותח אפשרות נוספת לרווח נקי לעסק.
לגרום להם לחזור שוב ושוב.
השארות המשתמשים באתר מזינה את מודל הפרסומות הרווחי, שחשוב לציין שלא דורש ממפעילי האתר מאמץ ולכן הוא משתלם. מלבד זאת על המוצר או השירות להיות מושך ואטרקטיבי. דוגמא מושלמת ניתן לראות אצל חברה כמו אפל שמקפידה על חווית הלקוח המושלמת. אם פתחתם פעם מוצר של החברה אתם בוודאי יודעים על מה מדובר. אם כן, מה הם הפעולות אותן ניתן לבצע על מנת לגרום למשתמשים לחזור אל האתר שוב ושוב? משחק נושא פרסים יכול להיות דרך שבה משתמשים יקבלו כל פעם חלק של פזל או קלף לאלבום והציפייה כבר תדאג לחזרה שלהם אל האתר. זכרו, צרו רגש אצל הלקוחות, רגש חיובי גורם לאנשים לחזור על אותה חוויה.