הכל עובר מהר באינטרנט, כמו אש בשדה קוצים. כאשר עוברים מסרים חיוביים, שמקדמים עסק או אדם כלשהו, איש מקצוע או אישיות פוליטית, הרי שכולם יכולים להיות מרוצים. אבל אם עוברים מסרים שליליים, אפילו אם הם כלל לא נכונים או שהם מועברים בצורה מוטה, הדבר יכול להיות הרסני.

על מנת להתמודד עם המציאות הזאת פותחה אסטרטגיה של ניהול מוניטין ברשת. משום שאם לא מנהלים את המוניטין, אם נותנים לו להתנהל לבד, זה יכול לעבוד בסדר זמן מה אבל בסוף מגיע רגע האמת. כשמגיעים מסרים שאינם מחבקים, חוות דעת מזדמנת אך שלילית במיוחד, לפעמים אף מסרים שקריים, חוסר ניהול מוניטין מתגלגל מהר לכדי דבר הרסני.

מה הבעיה עם מסר שלילי?

לא צריך להיות מומחים לאינטרנט ולקידום SEO כדי להבין מה יכול להיות בעייתי כל כך במסרים שלילים. קודם כל, כל יועץ עסקי בעל הבנה מינימלית יעיד כי אנשים מעדיפים להתרחק ממי שנתפס כבעל מוניטין שלילי או שם רע. בנוסף, הרבה יותר קל להרוס מוניטין טוב מאשר לבנות אחד כזה.

ואם נבדוק עם מקדמי אתרים מה הבעיה עם מסרים שליליים הם יגידו דבר פשוט. כאשר מסר שלילי, כתבה בעיתון, ידיעה חדשותית, אפילו רכילות זולה ולא מחמיאה נמצאים ברשת, הם עשויים להגיע לדפי החיפוש הראשונים. כך, כל מי שמבצע איזה שהוא חיפוש ובירור אודות אדם, על חברה, על ישות ארגונית או אפילו פוליטית ומוצא הרבה מסרים שליליים מקבל את הרושם שהכל שחור והכל בעייתי. ואז מגיעה ההתרחקות.

מכניסים דברים לפרופורציות

בניהול מוניטין דואגים להכניס דברים לפרופורציות. דואגים לכך כי עיקר הפוקוס ברשת יופנה אל אותם מסרים חיוביים, אותן חוות דעת בונות. אמנם לא קל להעלים לחלוטין מסרים שליליים אבל אפשר בהחלט לדחוק אותם לשולים. כך אפשר להרוויח את המוניטין החיובי ואת כל הטוב שפרסום ראוי יכול להעניק.

ייעוץ אל ההצלחה

לא רק על ניהול מוניטין נכון קמים ונופלים עסקים. הרבה מאוד עסקים קטנים או בינוניים נופלים בשל התנהלות שגויה בעולם האמיתי. חוסר יכולת לנהל תקציב. ניהול לא יעיל של אשראי או חוסר טיפול נכון בגביית חובות. גם חוסר אפיון לקוחות, טיפול לא נכון בפרסום או שיווק או התנהלות שגויה מול ספקים ורשויות עלולים להביא לקושי ואפילו לקריסה.

ייעוץ עסקי לעסקים קטנים מעניק פסק זמן מהמירוץ היום יומי אחר כיבוי שרפות ומאפשר למצוא פעם אחת ולתמיד מה צריך לשנות ואיך אפשר לשנות. ניהול מוניטין וגם ליווי עסקי, כל אחד מאלה יכול לקדם, לשפר ולהועיל לעסקים מכל הסוגים.