פרסום באאוטבריין נועד לתת מענה לבעיה שמפרסמים רבים מתמודדים עמה, הרגלי הצריכה של הקורא בערוץ הדיגיטלי. הקורא הדיגיטלי בררן מאוד בנוגע לתוכן שהוא צורך, הוא כבר רגיל שלצד הכתבות באתר ישנן מודעות רצות או קופצות ונמנע מבחירה לצרוך את התוכן שלהן. בטח שלא להקיש עליהן אפילו בטעות שמה יופנה לדף אחר.
במת האאוטבריין מאפשרת לאנשים שמתעניינים בתחום, לקבל פרסום באמצעות תוכן או פרסום שנותן ערך או מעביר מסר ומצליח בין היתר לשלב הפנייה למפרסם או למממן של המודעה.
נקודת המוצא היא, שהקורא הנמצא ברמת קשב גבוהה ופתוח ללמוד רעיונות חדשים, בוחר באופן פעיל להתייחס אל התוכן שמוצע לו ופתוח יותר לזכור אותו, לשנן ואפילו לפנות למפרסם דרך הקישור המצורף. אם אהב, מצא ערך כמו תשובה לבעיה שלו או קבל השראה.