חלק בלתי נפרד מקידום האתר שלכם מבוסס על יצירה של תוכן מקורי הכולל את מילות המפתח אותן אתם מקדמים. במאמר זה נגלה את כל הטכניקות המעשיות לקידום התוכן שלכם ואיך אתם מתחילים לבלוט מעל המתחרים במהירות.

תכנים ארוכים יותר המעניקים ערך מוסף לגולש

כל המאמרים באתר שלכם כתובים באורך שלוש מאות עד ארבע מאות מילים בלבד? כנראה שתחושו ירידה משמעותית בכמות הכניסות לדפי האתר. הסיבה לכך נובעת משינוי האלגוריתם של גוגל המזהה את אורך התוכן וכן את הזמן בו הגולשים נמצאים בדף.

אם הצלחתם ליצור תכנים מרתקים מאד שרלוונטיים לגולשים שלכם, הסברתם עליהם בהרחבה והוספתם דוגמאות מקיפות, כל זאת לצד שימוש מושכל במילות המפתח בדרך טבעית הדפים הללו יקבלו עדיפות על המתחרים שלהם. למשל: אם אתם עוסקים בהובלות ואריזה, מאמר ארוך הכולל טכניקות לאריזה ולמיון הכבודה יכול להכניס לאתרכם גולשים רבים יותר. קידום אתרים אינו מבוסס רק על תכנים שנכתבים עבור מנוע החיפוש אלא על תכנים המותאמים לקריאה על ידי אנשים.

לכן, בכל חודש נסו להוסיף מספר מאמרים ארוכים יותר בין שבע מאות מילים ועד אלף מילים המעניקים לגולש מידע וכלים מעשיים. תוכלו לתבל את התכנים הללו בדוגמאות גרפיות, קטעי וידיאו, אינפוגרפיקות שהגולשים יכולים לשתף ועוד. הכל על מנת להפוך את התוכן החדש שלכם למרתק יותר.

אל תוותרו על הדפים שכבר קידמתם באתר

אם יש לכם דף שכבר קודם ויש כמות גדולה של לינקים הנכנסים אליו – אל תוותרו עליו אלא הרחיבו אותו. השתמשו באותה מילת מפתח שהודגשה בתוכן ושמרו על צפיפות של 3%, בחרו ביטויים דומים הקשורים למילת החיפוש הזו וחזרו עליהם.

לאחר מכן הוסיפו עדכונים לתוכן המבוססים על שינויים שהתרחשו בארץ ובעולם בהקשר הזה. לדוגמה: באתרים משפטיים ניתן להוסיף פסקי דין רלוונטיים מהשנים האחרונות, תקדימים בבית המשפט העליון ושינויים בחוקים חדשים. כל אחד מאלה יכול להיות מלווה בדוגמאות ותיאורים מהחיים שיהפכו את התוכן שלכם למעניין יותר וכמובן גם ארוך יותר. הלינקים הנכנסים המובילים אל הדף הזה יחזקו אותו. כדאי כמובן לאחר העדכון להיכנס ל- Search Console של גוגל ו"לבקש" ממנו לסרוק את הדף הזה מחדש.

אם אתם עושים שיווק אינטרנטי ומוכנים להשקיע מעט זמן ומשאבים פרסמו את הקישור למאמר העדכני שלכם ברשתות החברתיות בקבוצות רלוונטיות. כדאי גם להשקיע סכום קטן על קידום ממומן של התוכן ולנסות להתחיל לקדם אותו בצורה ויראלית על ידי הגולשים שהגיעו מהפרסום.

טכניקת גורדי השחקים

מקדמי אתרים רבים לא הבינו את הסוד האמיתי של טכניקה זו ולכן נפרט עליה בהרחבה מהיסוד.

כיצד נבנה גורד השחקים הגבוה ביותר? על ידי השוואה לגורד השחקים הקיים (מספר הקומות והגובה שלו) ובניה של גורד שחקים עם קומה אחת יותר מהקודם.

את אותה מתודה ניתן לקחת גם לצורך קידום האתר. אם גיליתם בגוגל מאמר הנמצא בתוצאות הראשונות ועונה על שאלה כמו "30 דרכים לקדם את האתר בגוגל". כתבו מאמר טוב יותר, מקיף ומפורט יותר, ארוך יותר וכמובן – הוסיפו עוד פריטים ממוספרים מעבר לכמות הקיימת במאמר המקורי. בהתייחס לדוגמאות שלנו תוכלו לכתוב את המאמר – "50 דרכים לקדם את האתר בגוגל".

את החלק הזה מקדמי אתרים רבים מיישמים ואנו רואים ברשת מאמרים ארוכים ומפורטים יותר. אך כאן מגיע הסוד האמיתי לקידום.

חלק מהמאמרים המפורסמים באתרים השונים כוללים לינקים נכנסים טבעיים. לא לינקים ששולם עבורם סכום כספי, הוכנסו בתהליך החלפת לינקים או נוספו כטובה לחבר. אנו מתייחסים לדרך הטבעית של לינקים המגיעים כתוצאה מפירגון טבעי ליוצר (כמו ניל פאטל בתחום קידום האתרים).

אם הצלחתם לכתוב מאמר טוב, עדכני ומקיף יותר מהמאמר הקודם – פנו לאותם אתרים שיצרו את הלינק ועדכנו אותם גם על המאמר שלכם. אם התמזל מזלכם הלינק יוחלף או לפחות יתווסף כלינק נוסף מתוך אותו אתר.

שיפור התוכן באמצעות סריקה קבועה של המתחרים שלכם

המתחרים שלכם שנמצאים בעמודים הראשונים לא הגיעו לשם במקרה. חברות שיווק אורגני מוצלחות עשו מחקר מילות מפתח מקיף ויצרו את התכנים בהתאם לתוצאות מחקר זה. תוכלו למנף את כל הידע שנצבר אצל המתחרים שלכם ולהתחיל ליצר תכנים באותו סגנון, מבוססים על אותם ביטוי חיפוש וכמובן עם כמות גדולה יותר של חזרות על מילות המפתח, מילים דומות וביטויים קשורים.

איך עושים זאת? חפשו את הדפים המקודמים ביותר באתר של המתחרים. אם תשימו לב הלינקים אליהם אתם מגיעים מחיפוש של "חברת הובלות טובה ברעננה" נכנסים לתוך מאמר בתוך האתר ולא עמוד הבית של החברה. מאמר זה כולל ביטויי מפתח חשובים שאתם יכולים לסכם ולהעתיק לעצמכם.

ערכו מחקר מקיף על חמשת האתרים הראשונים שאינם אתרי אינדקס (כמו "המקצוענים", "דפי זהב" וכדומה) וגלו את ה"סודות" שלהם. אילו מילות מפתח הם מקדמים בעוצמה? באילו ערים הם פועלים? (למשל תוכלו לגלות כי הם ראשונים ברעננה אך לא ברחובות) ומהיכן הם משיגים את הלינקים הנכנסים שלהם?

כעת, התחילו לייצר כמות גדולה של תכנים ארוכים ומקיפים על מילות המפתח הללו. בשלב הבא, צרו תכני קידום כלליים שאינם מזכירים את שם המותג והוציאו קישורים ממאמרים אלה למאמרים הארוכים וחזקים שלכם. אם הצלחתם לעבור את כמות הקישורים של המתחרים מאתרים איכותיים, מקודמים ובעלי רלוונטיות גבוהה לתחום שלכם – אתם בדרך הנכונה לקידום האתר בגוגל.

קידום אתרים דינמי: אל תפסיקו לייצר תכנים

חברות רבות עושות את הטעות הזו. הן מגיעות לתחילת העמוד הראשון ומפסיקות לייצר תכנים. בינתיים, המתחרים שלהם מתעשתים ומתחילים לשפר את התוכן הקיים במילות המפתח הממירות ביותר (אלה שמכניסות לקוחות משלמים).

אם הפסקתם לייצר תכנים רלוונטיים אתם עומדים לחזור לעמודים השני, השלישי ובשלב מסוים לא תמצאו את האתר שלכם. לכן, חשוב להיות כל חודש עם היד על הדופק ולהמשיך לייצר כמות גדולה של תכנים בתוך האתר ותכנים שישמשו כלינקים נכנסים ממאמרים.

לסיכום, אופטימיזציה לתוכן הקיים שלכם ויצירה של תכנים חדשים, ארוכים, טובים ומעניינים יותר תסייע לכם גם בקידום האתר וגם במשיכה של קהלים רלוונטיים לתכנים שלכם. משם, תגלו כי למיקומים הראשונים בגוגל יש ערך כספי בלתי מבוטל – שווה ערך למודעות קידום ממומן באלפי שקלים ליום. הקדישו בכל יום זמן לקידום האתר שלכם וגרפו חלק גדול מהפניות אליהם מגיעים המתחרים שלכם שעמלו קשה על תהליך אופטימיזציית התוכן שלהם בחודשים האחרונים.