בעסקים, תמיד יש אבן דרך כלשהי אשר אתם כמנהלים ובעלי עסק זוכרים כנקודת מפנה, תזכורת ליכולת להתגבר על האתגרים והקשיים הראשוניים ולהצליח בעולם העסקי הקשוח והתחרותי. עבור וובמאסטר או מנהל קידום של אתר אינטרנט, השגת הקישור הנכנס הסמכותי הראשון מהווה נקודת ציון בדיוק כזו.

כאשר אנו מדברים על ציון סמכותי (Authority Backlink) הכוונה היא לא ל"סתם" עוד קישור כללי אלא לקישור המפנה לאתר שלכם ממקור סמכותי, אמין ומדורג גבוה. קישורים מסוג זה הם משאת נפשם של מנהלי SEO רבים מאוד, קישור בדירוג DA 65+.

במדריך הבא נסביר לכם בצורה מעשית כיצד להשיג את הקישור הראשון שלכם בדירוג DA 65+ וגם תבינו מדוע זה מועיל כל כך ליצירת נוכחות אינטרנטית איכותית ומנצחת.

מה זה DA בכלל?

כאשר מדברים על המונח DA, הכוונה היא לסמכותיות הדומיין. המונח DA הוא קיצור של Domain Authority והוא מהווה את אחד המדדים החשובים ביותר בכל הנוגע לאיכות אתרים וביצועים במנועי חיפוש. המדד פותח ע"י אתר הקידום והשיווק הדיגיטלי הענק MOZ, כאשר דרך ציון מספרי ברור אפשר לקבל מידע אודות הפופולאריות והאמינות של אתר מסוים.

אין טווח מוחלט ומוגדר של דירוג רע או טוב במדד DA, אך כלל האצבע בתעשייה הוא שאתר עם דירוג של 65 ומעלה נחשב אתר אמין ואיכותי שבהחלט נמצא גבוה ברשימת האתרים הסמכותיים. בישראל אתר כמו yNet למשל זוכה לציוני DA גבוהים וכך גם אתרים דומים אחרים.

קישור מאתר בעל ציון DA גבוה יהיה בעל משמעות אדירה לאתר שלכם:

  • דירוג ה-DA של האתר שלכם יעלה.
  • יותר תנועה תגיע לאתר דרך הקישור.
  • גוגל תתחשב בקישור האיכותי בקביעת דירוג האתר בתוצאות החיפוש.
  • זה יגרום לאתר שלכם להיראות אמין יותר בעיני גולשים.

אך כמובן שלהשיג קישור עם דירוג DA גבוה זה משהו שקל יותר לדבר עליו מאשר להשיג אותו, כאשר אם כבר ניסיתם חזק מאוד להשיג קישור מאחד האתרים המובילים בשוק ונכשלתם, סביר להניח שזו לא אשמתכם!

באלו אתרים להתמקד?

ראשית צריך להחליט על אלו אתרים ללכת בחיפוש אחר קישור נכנס איכותי. ככל שתהיו יותר ספציפיים באתרים שמהם אתם רוצים לקבל קישור, כך גוברים הסיכויים להצליח. כמובן שרצוי שאלו יהיו אתרים בנישה העסקית שלכם או אתרים המציעים תכנים מגוונים מאוד ואשר יכולים להיות רלוונטיים לפעילותכם. הבינו אלו אתרים בתחום העסקי שלכם מקבלים הכי הרבה תשומת לב ופופולאריות, למשל באמצעות חיפוש גוגל פשוט.

התוצאות העליונות, ובכלל אלו שבעמוד הראשון, תהיינה של אתרים עם דירוג DA גבוה, זה נכון ברוב המקרים. הכינו רשימה של אתרים פוטנציאליים ולאחר מכן תוכלו לבדוק את הדירוג האמיתי של האתרים בעזרת הכלי של MOZ.

לאחר הזנת URL של אתר ולחיצה על Enter, תקבלו פירוט של הניתוח, כולל דירוג הסמכותיות בצד שמאל של התוצאות. אם הציון של אותו אתר עומד על 65 ומעלה, שימו אותו בעדיפות גבוהה לקבלת קישור נכנס לאתר שלכם. נסו להישאר ממוקדים ולהתכוונן על כ-5 אתרים עם דירוג גבוה בכל זמן, פיזור יתר עשוי להוביל להצפה ולכישלון בהשגת יעדי הקישורים.

עכשיו אחרי שבחרתם את האתרים מהם אתם רוצים לקבל קישורים, הגיע הזמן ללמוד וליישם אסטרטגיות של בניית קישורים סמכותיים!

תיקון קישורים "שבורים" באתר הסמכותי

ברוב האתרים יש בדר"כ כמה דפים שאינם פעילים ואי לכך קישורים שבורים שלא מובילים לדפים אמיתיים. כדי לשים את הנושא הזה בהקשרו הנכון – אם הייתם בעלים של אתר ענק וסמכותי, ודאי הייתם רוצים שהגולשים שלכם יכולים להגיע לכל התוכן באתר, כולל לכל הקישורים הנכנסים והשונים. כך למשל אם אתם מפנים למקור חיצוני כדי לתמוך בטענה בדף תוכן שיצרתם, אך הגולש מקבל שגיאת 404, זה רע, זה פוגע באמינות שלכם ויכול להבריח גולשים.

אם תמצאו קישור שבור באתר סמכותי הרלוונטי לכם, תוכלו לסייע לו לתקן את הקישור הזה ולהגביר מהותית את סיכוייכם לקבל מאותו אתר קישור נכנס לאתרכם. אפשר פשוט ליצור קשר עם מפעילי האתר, לדווח על הקישור השבור ולהציע את התוכן שלכם כחלופה פעילה ורלוונטית. כאשר בתמורה אתם מבקשים כמובן קישור נכנס מאותו אתר אליכם.

כלי יעיל ונוח למציאת קישורים שבורים באתרים חיצוניים הוא הכלי הזה מבית Screaming Frog. את הכלי הזה יש להוריד ולהתקין במחשב ואז להריץ בדיקה לאתר היעד. אנו ממליצים לחפש מאמרים ישנים יחסית שיש סיכוי גבוה יותר שהקישורים שלהם יהיו שבורים. אחרי שעכביש ה-SEO סיים לזחול באתר, לחצו על לשונית Response Codes (רביעית משמאל) ואז על התפריט הצדדי בצד ימין גללו מטה עד שתראו תוצאה של "Client Error [4XX]". לחצו על התוצאה וזה יציג רשימה של קישורים מתים.

לאחר איתור קישור שבור שלא מוביל לדף פעיל, השתמשו בכלי הנהדר של Archive.org ותראו מה היה התוכן בדף לפני שהפך ללא פעיל. כך תוכלו למצוא את התוכן המתאים באתר שלכם להחלפת התוכן בדף המת או לייצר תוכן חלופי במיוחד לצרכי השגת הקישור הנכנס עם ציון DA גבוה.

לעיתים החיפוש הזה לא יוביל לעמוד המבוקש אך אל תאמרו נואש! בהודעת השגיאה לחיפוש הראשון מופיע קישור לחיפוש בכל האתר. לחצו עליו. בדף הבא תוצג רשימה של קישורים נכונים לאותו אתר ובהחלט יתכן ששם תמצאו את הקישור שאתם מחפשים ותוכלו לקבל לתצוגה גרסת Cache שלו. אם קיימת גרסא קודמת של הדף, קיומה יוצג ע"י נקודה צבעונית בלוח השנה שיקפוץ כאשר תרחפו מעל הקישור. לחצו על התאריך הרצוי לכם והרי לכם התוכן שחיפשתם.

עכשיו עליכם ליידע את בעל האתר על הקישור השבור שלו, להציע תוכן חלופי משלכם ולבקש קישור.

פרסמו פוסטים אורחים

הטקטיקה של פרסום פוסטים אורחים באתרים כדי לקבל מהם קישור ידועה ומוכרת, אך אפשר להוסיף לה קצת "פלפל" ולהפוך אותה לכלי רלוונטי להשגת קישורי DA 65+. הנוסחא הרגילה היא למצוא אתר המקבל פוסטים אורחים, לפרסם בו תוכן כלשהו ולשים קישור לאתר שלכם בסיומו או בפרטים אודות הכותב. די משעמם כבר! וגם לא תמיד עובד מבחינת השגת קישורים סמכותיים.

אתרים גדולים וסמכותיים ממש "חולים" על תוכן כי זה מעשיר את האתר שלהם ומושך גולשים ובאופן כללי שומר עליהם גדולים וסמכותיים – ובהקשר זה הכוונה היא בעיקר לתוכן מעולה המבדיל את האתר הסמכותי מיתר החבורה. ניתן לראות זאת באתרים הגדולים בישראל וגם בהצלחת מודל הפרסום באמצעות תוכן של החברות הישראליות אאוטבריין או טאבולה.

כך שכדי להשיג קישורים איכותיים באמת בשיטה זו, קריטי לייצר תוכן ממש מעולה ושיהיה מאוד רלוונטי לאתר הסמכותי שבו אתם שואפים לפרסם את התוכן ולקבל ממנו קישור.

בבואכם ליישם טקטיקה זו של בניית קישורים, ההמלצה שלנו היא להתבסס על קישור קונטקסטואלי (מתוך הקשר בטקסט) ולא להסתפק בקישור מפרטי האודות של הכותב. קישורים מהביוגרפיה של הכותב עובדים, אך לקישור קונטקסטואלי יש הרבה יותר כוח. קישור כזה הוא קישור המוכנס בתוך הטקסט עצמו. העובדה שהקישורים נמצאים בתוך הטקסט ומוצגים בהקשר הנכון, מעלה את סיכויי ההקלקה עליהם מצד הגולשים.

פרסמו חוות דעת

לחוות דעת יש כוח אדיר בעולם הדיגיטלי כיום והגולשים בהחלט נסמכים עליהן בבואם לבצע החלטות צרכניות. לכן אתרים אוהבים חוות דעת חיוביות. אתרים רבים, גם גדולים וסמכותיים, ייתנו לכם קישור נכנס לאתר שלכם בתמורה לכתיבת חוות דעת או ביקורת. חוות הדעת לא חייבת אפילו להיות על האתר הסמכותי עצמו אלא על מוצר או שירות שיש לאותו אתר עניין לקבל מידע אמיתי עליהם מגולשים.

מצאו אתרים רלוונטיים שאולי תוכלו לפרסם בהם חוות דעת בתמורה לקישור. בדקו את דירוג ה-DA של אתר מבוקש ואז תוכלו להתקדם בתהליך של ביסוס הקשר ו/או הגשת חוות הדעת והכנסת הקישור שלכם לאתר הסמכותי. כמובן שעדיף שחוות הדעת תהיה אמיתית ומקיפה ועל מוצר או שירות שבאמת השתמשתם בהם – למשל משהו הקשור לפעילותכם העסקית.

מסקנות סופיות

גם היום, אל תתעלמו מבניית קישורים! יותר מדי אתרים משקיעים משאבים ומאמצים גדולים באסטרטגיות וטקטיקות SEO אך מזניחים את מערך הקישורים הנכנסים, וזה גורם לכך שהקידום הכולל שלהם פחות טוב מהפוטנציאל שלו. כל קישור מאתר סמכותי ומבוסס הוא טוב לעסקים וטוב ל-SEO! ומבחינה זו אתרים בעלי דירוג של DA 65 ומעלה יספקו את הערך הרב ביותר עבור ההשקעה שלכם להשיג קישור.