שמעתם את המושג “קידום אתרים” אבל מעולם לא ידעתם איך עושים זאת ובמה מדובר? במדריך המקיף לקידום אתרים נסביר את המושג מהבסיס, נלמד כמה עקרונות חשובים על קידום אתרים בגוגל, נכיר מספר כלים חשובים ונגלה כיצד אפשר לחסוך הון בתקציב הפרסום שלכם.
קידום אתרים הוא התאמה של אתרי אינטרנט למנועי החיפוש על מנת שיופיעו ראשונים בדף הראשון של התוצאות. כיום הקידום מתבצע בעיקר עבור מנוע החיפוש של “גוגל” – לאור כמות החיפושים העצומה המתבצעת בו מדי שנה. בנוסף לגוגל קיימים מנועי חיפוש נוספים כמו “Bing” ו”Yahoo” שבהם מתבצעת כמות נמוכה יותר של חיפושים – אך הם עדיין שחקנים מובילים בעולם (במיוחד בארה”ב).
קידום האתרים מתבצע באמצעות בנייה נכונה של כל דף באתר, הוספה של תכנים הנכתבים סביב ביטויי מפתח מובילים הקשורים לנישה בה פועלת החברה אותה מקדמים, התאמה של האתרים למסכים שונים כמו מסכי מחשב, טאבלט ומסכי טלפון חכם וכן יצירה של קישורים מאתרים אחרים וקישורים פנימיים באתר. כמו כן, מקדמי אתרים דואגים לתקן “טעויות” שקשורות ליכולת של מנועי החיפוש לקרוא את האתר על מנת לקדמו. נרחיב מעט על כל אחת מהטכניקות האלה ונגלה כיצד מקדמים את האתר ומדוע כדאי לעשות זאת.
הבסיס לקידום האתר – בחירת מילות המפתח הנכונות
אם אתם מפעילים מוסך מצליח באזור המרכז ומעוניינים שלקוחות ימצאו אתכם בקלות תרצו להופיע במילות מפתח שהגולשים הפוטנציאליים שלכם יחפשו. כמו “תיקון רכב בתל אביב” או “טיפול עשרת אלפים ברמת גן”. היום, הגולשים מבצעים את רב החיפושים בטלפון ומחפשים באמצעות הקלדה של טקסט או באמצעות חיפוש קולי (אומרים את ביטוי החיפוש לחיפוש הווקאלי של גוגל).
לכן, הפעולה הראשונה שעושים מקדמי האתרים היא למצוא את ביטוי המפתח הרלוונטיים ביותר עבורכם שזוכים לכמות גדולה של חיפושים במהלך החודש. לאחר מכן נכתבים לאתר שלכם תכנים איכותיים הקשורים לביטוי החיפוש הזה.
כתיבת תוכן SEO – כל מילה חשובה
היום גוגל “מסתכל” בעיקר על איכות התכנים הכתובה באתרים, אורך המאמרים שאתם מכניסים, כמה זמן נשארים הגולשים שלכם באתר על מנת לקרוא את התכנים האלה וכן כמות הפעמים שמופיעות מילות החיפוש אותן אתם רוצים לקדם. נהוג ליצור תכנים הסובבים סביב מילת מפתח אחת או יותר – ולשמור על שיעור קבוע של 2% מהטקסט על מנת שגוגל לא יזהה שהתוכן נכתב למטרת קידום אתרים, אלא הוא תוכן טבעי שיכול לעניין את הגולשים.
עוד אספקט שקיים בעיקר באתרים באנגלית היום ומתחיל לחלחל גם לאתרים בעברית הוא שימוש בשפה עשירה ומילים “נדירות” יותר בתוך המאמר. ככל שנעשה שימוש בשפה נכונה יותר, ללא שגיאות כתיב וללא טעויות וקיימות מילים שונות רבות יותר – גוגל מעניק ציון איכות גבוה יותר למאמר.
בניית קישורים: חיונית מאד בכל פרויקט קידום אתרים
האינטרנט בנוי בצורה דומה מאד למוח האנושי – בצורה של קישורים מדף לדף. ככל שיש כמות גדולה יותר של קישורים לאתר שלכם יקל על גוגל למצוא אותו והוא יקבל ציון גבוה יותר. אך גם כאן יש “קאץ'” מסוים – חשוב לקשר את האתר שלכם מתוך אתרים בעלי דירוג גבוה בגוגל העוסקים בתחום דומה לנישה שלכם. למשל, קישור מאתר העוסק ב”חתונות” לאתר העוסק ב”עיצוב שיער” יכול להראות הגיוני, אך בין “חתונות” ל”מוסך” הקישור יראה פחות הגיוני ועשוי אפילו לפגוע בקידום שלכם.
התאמת האתר לסלולר
עוד אספקט שהזכרנו בקצרה הוא התאמת האתר שלכם לגלישה מהטלפון הנייד. גוגל בוחן את חוויית המשתמש והנוחות שלו בשימוש באתר שלכם. היום, נהוג לבנות את האתרים באופן “רספונסיבי” כלומר אותו האתר משנה את צורתו וגודלו בהתאם למסך בו משתמשים על מנת לגלוש אליו. אתרים רספונסיביים זוכים לדירוג גבוה יותר.
קידום אתרים בגוגל – משלבים קידום אתרים עם פרסום ממומן
קידום אתרים מיועד להעלות את האתר בצורה הדרגתית לעמוד הראשון בגוגל. לאחר שהושגה המטרה הזו אתם מתחילים במרתון ארוך שעשוי להמשך גם מספר חודשים כדי להגיע לראש עמוד התוצאות (או לפחות להיות אחד מחמשת האתרים הראשון בעמוד).
אם אתם בוחרים לבצע מסע קידום אתרים מוצלח באמצעות חברה מנוסה לקידום אתרים תגלו כי תוך מספר חודשים אתם כובשים את העמוד הראשון ונשארים שם כל עוד החברה ממשיכה לבצע פעולות קידום לאתר.
בזמן שאתם ממתינים למטרה – חמשת המקומות הראשונים הנחשבים ל”נדל”ן” המבוקש ביותר בעמוד של גוגל אתם יכולים להתחיל ולבצע גם קידום ממומן. קידום זה מתבצע באמצעות שימוש שאותן מילות המפתח סביבן כתבתם את התכנים לקידום האורגני. גם פה חשוב להשתמש בניסיון וותק של חברה מקצועית המתמחה בקידום ממומן בגוגל – על מנת שתוכלו להשתמש בתקציב הפרסום בצורה הטובה ביותר.
קידום אתרים: איך מנצחים את אתרי האינדקס?
חשוב לזכור כי אינכם היחידים בנישה שלכם שמקדמים את האתר. יש לכם הרבה מאד מתחרים המפעילים אתרי אינדקס (כמו “דפי זהב”, “זאפ”, “בזק 144” ואחרים) נציג זאת באמצעות דוגמה:
יוסי כהן הוא מדביר שעובד ברמת גן. הוא מעוניין להגיע לראש עמוד התוצאות האורגניות – אך לפניו מספר רב של חברות הדברה. למעשה אם נבחן את העמוד הראשון של התוצאות נגלה כי הוא אינו מתחרה רק בחברות הדברה בודדות (כמו “גור הדברות” שנמצא כרגע במקום הראשון) אלא גם באתרי אינדקס.
התוצאות הראשונות הן של אתר אחד של הדברות ולאחריו – “דפי זהב”, “מדרג”, “בזק 144” ועוד מספר אתרים של מדבירים.
שאר המדבירים נמצאים הרבה מאחוריהם – הן במודעות ממומנות והן בתוצאות הקידום האורגני. מי עומד לקבל את מרבית שיחות הטלפון? אתם צודקים. אלה שהצליחו לעשות את דרכם לעמוד הראשון.
אם נבחן את עלותה של הדברה בסיסית בארץ (העומדת כיום על סך של 300 ₪) נגלה כי הוצאה של מאות שקלים להשגת מספר לידים בקידום ממומן אינה משתלמת בהכרח. הפתרון? קידום אורגני איכותי. נסייע לכם במספר כלים טכנולוגיים החוסכים חלק מהעבודה השחורה בתחום.
קידום אתרים – כמה כלים טכנולוגיים חשובים
גם אם אינכם מתעסקים בתכנות או בבניית אתרים אתם עדיין יכולים להשתמש במגוון רחב של כלים הקיימים ברשת שיקלו על העבודה – חלק מהכלים האלה חינמיים וחלק בתשלום. אספנו עבורכם כמה כלים חשובים החל מרמת קידום בסיסית ועד למקדמים ותיקים.
כמה מחפשים את מילת החיפוש שלכם בכל שפה ומדינה במנועי חיפוש ורשתות חברתיות?
עולם קידום האתרים התרחב מזמן מעבר למנועי החיפוש המובילים. Keyword Tool הוא כלי אונליין חזק וקליל מאד להפעלה (במיוחד אם אתם בוחרים את הגרסה בתשלום). הוא מציג לכם את נפח החיפושים של הביטוי אותו אתם חוקרים ומציג את החיפושים ביו-טיוב, גוגל, בינג, אתרי הקניות של אמזון ואיביי, ה-Playstore של אנדרואיד, אינסטגרם וטוויטר.
אחד הדברים הכי חשובים כשאתם מתחילים פרויקט קידום אתרים ביותר ממדינה אחת הוא הבנה של ההבדל בין מילות המפתח הנפוצות בכל שפה או תרבות. Keyword Tool מאפשר לבחור מדינה ושפה ולגלות למשל אילו מילות מפתח יכולות לקדם אתכם בעברית בארה”ב או באנגלית בישראל, אילו ביטויים יקדמו במדינות אירופה ומהם הביטויים התחרותיים של המתחרים ברוסיה.
כלים נוספים – הפעם מבית גוגל
אם מתחילים לקדם את האתרים בגוגל – מדוע לא להיעזר בכלים שהחברה מעניקה לבוני האתרים? הכלים החשובים ביותר הם “מתכנן מילות המפתח “Keyword Planner”, האנליטיקס (המציג את כמות הכניסות באתר, מהיכן הגיעו אליכם ואיזה ביטוי מפתח הציגו). עוד כלי חשוב מבית גוגל הוא ה- Search Console שמציג מידע חשוב על הדרך בה גוגל מאנדקס את האתר שלכם ואפילו מאפשר לכם להעלות “מפת אתר” עם קישורים להיררכיה של העמודים ולבדוק אם יש בה טעויות כלשהן.
תוסף לוורדפרס לקידום האתר
תוסף חשוב לקידום האתרים נועד לשפר את האתרים שאתם בונים במערכת של וורדפרס. Yoast עושה אופטימיזציה לתוכן שלכם על מנת להתאים למנועי החיפוש, בודק את התגיות של ה-HTML שמנועי החיפוש רואים, מוסיף כותרות בצורה הנכונה באופן אוטומטי ואפילו בודק האם האתר שלכם רלוונטי למילות המפתח שרציתם לקדם. אם התוסף מוצא טעויות באתר או פעולות ששכחתם לבצע הוא יתריע בפניכם שיש דף שהקידום שלו נפגע בגלל טעות זו או אחרת.
חשוב לציין כי אתרי וורדפרס מהווים היום הפלטפורמה המועדפת לבניית אתרים המקודמים היטב. קל מאד לבנות אותם בצורה רספונסיבית, ניתן להזין בהם תוכן ללא כל ידע בתכנות (באמצעות ממשק אדמין) ואפשר גם ליצור אתרים במספר שפות. הכוח שמוסיף Yoast לאתרים אלה אם משתמש בו מקדם אתרים מקצועי יכול להזניק את האתר במהירות לראש עמוד התוצאות.
לסיכום, קידום אתרים בגוגל הוא תהליך שעוזר לכם לשלב קידום ממומן בתשלום עם קידום ארוך טווח שאינו מתומחר פר קליק. אם אתם עדיין בהתחלת הדרך או לא מעוניינים לבצע את קידום האתרים בעצמכם ומעדיפים לעבוד עם מומחה מנוסה בתחום – כדאי לפנות לחברת קידום אתרים שתצליח להזניק את האתר שלכם לראש עמוד התוצאות בגוגל. תוכלו לנסות בעצמכם בהתחלה ואם גיליתם כי אתם לא מוצאים את האתר בעמודים הראשונים – כדי להעביר את ההגה למומחים שיעשו את כל פעולות הקידום בשבילכם.