האם קיימת טכנולוגיית AI שיכולה לקדם את האתר לתוצאות הראשונות בגוגל?

עם פריצת ה-AI לחיינו גילינו שאפשר לייעל בצורה עצומה כמעט כל אספקט בחיים. החל ממענה מקצועי יותר באנגלית לאי-מיילים של לקוחות בחו"ל ועד ליצירה של תמונות חדשות ומפתיעות למצגת. עם זאת, יחד עם היתרונות הרבים שיש ל-ChatGpt, מידג'ורני, דאל-אי וחבריהם, אנחנו מתאכזבים לגלות שוב ושוב את המגבלות של הבינה המלאכותית. הפעם החלטנו לבדוק אם קידום אתרים עם AI הוא בגדר חזון עתידי או מציאות קיימת.

האם קידום אתרים עם AI יכול באמת להזניק אתכם בתוצאות?

אחת הבשורות שקיווינו להן היא האפשרות להחליף לחלוטין עובדים אנושיים בחלק מהתחומים. למשל, תארו לכם שהיה אפשר להפקיד את כל קידום האתר שלכם בידי תוכנה אחת. לקום בבוקר יום אחד ולגלות שהאתר שלכם לפני כל המתחרים בתוצאות במנועי החיפוש. אך, חלומות לחוד ומציאות לחוד. לצערנו, אחרי שבדקנו שוב ושוב, אנחנו עדיין רחוקים שנות אור מקידום אתרים אוטומטי. אך האם בכל זאת אפשר לרתום את ה-AI לעזרנו? מסתבר שכן אבל באופן מוגבל. אספנו עבורכם את היתרונות והחסרונות של AI בתחום הזה.

"את מוכרת לי מפעם, אולי מגלגול אחר" – חזרתיות מעצבנת על התוכן

זוכרים את הא' ב' של קידום אתרים? תוכן מקורי. למרבה הצער כאשר אתם מבקשים מ-ChatGPT וחבריו לכתוב לכם תוכן הוא בסך הכול מעתיק ומשכתב קצת תכנים שנכתבו קודם לכן, דבר שיכול להיות הפרה של זכויות יוצרים עם כל המשתמע מכך. רוצים לבצע קידום אתרים עם AI? תוכלו לעשות ניסוי פשוט מאוד. נסו לכתוב מאמר על ההבדל בין סירוס חתולים זכרים לעיקור חתולות נקבות שיכול לשמש לקידום של אתר של וטרינר.

אחד הדברים שמגלים מהר מאוד בעבודה עם התוכנות הללו היא העובדה שאותם רעיונות חוזרים שוב ושוב. מעבר לכך, התוכנה לא נכנסת באופן מעמיק לתחום, וההסברים שהיא מספקת עשויים לכלול גם עובדות שגויות.

הרשת מלאה במאמרים כאלה, נכון. ישנם אתרים שנבנו בלחיצת כפתור ומיועדים בעיקר לשיווק של פרסומות. אך, לאחר העדכונים בשנים האחרונות של האלגוריתם המדרג את תוצאות החיפוש, מרבית האתרים האלה נעלמו כלא היו מהעמודים הראשונים. את חלקם עדיין תמצאו בעמוד העשירי או העשרים, משוועים לגולשים.

איך בכל זאת אפשר להשתמש בממשקי התוכן? הרעיונות שמופיעים יכולים להיות בסיס לכתיבה של מאמר על ידי כותב אנושי. קידום אתרים עם AI יכול לכלול הפקה של רעיונות כלליים לנושאי התוכן, אך לא למאמר כולו. תמיד כדאי להוסיף עוד רעיונות שלכם לאחר מחקר מעמיק, ומתוך הניסיון שצברתם בתחום.

התרגום המצחיק של תוכנות הבינה המלאכותית

האם הייתם מעיזים לתת לגוגל טרנסלייט לתרגם עבורכם את התוכן השיווקי לברושור שאתם מדפיסים? כנראה שלא. גם תוכנות הבינה המלאכותית לא מצליחות עדיין לפענח ולהבין לגמרי את השפה העברית. החלק מהשימוש הבסיסי בזכר ונקבה וכלה בתרגום עילג של מילים. נחזור לניסיון שלנו קודם לבדוק את ההבדל בין סירוס ועיקור חתולים לאתר של הווטרינר. בתוכן שהופיע לנו מצאנו:

AI נותן מידע שגוי לעיתים קרובות

המידע שמפיקות תוכנות המבוססות על AI עשוי להיות שקרי, שגוי ולהוביל אפילו לתוצאות מצחיקות מאוד. למשל, כאשר ChatGPT הכריז בשיא הבטחון במהלך כתיבת המאמר לווטרינר כי עיקור הוא חלק מתהליך הטיפוח של החתול, בסך הכול תספורת. (כמובן שמרבית החתולים היו מעדיפים את הגרסה הזו של הניתוח).

מתוך חיפוש ב- (ChatGPT)


אם תתחילו לספק מידע שגוי באתר, קידום האתרים עשוי לא רק להיכשל ולהעביר אתכם לעמודים האחרונים בגוגל, אלא גם להוביל לתביעות מצד גורמים שונים שפרסמתם עליהם מידע שגוי. למשל, אם תפרסמו עובדות לא מחמיאות ושקריות על חברת רכב, אותה חברה עשויה לתבוע על הוצאת דיבה. לא נעים ועשוי להיות גם מאוד יקר.

מה כן אפשר לעשות? אפשר להשתמש בכלי AI אבל לפני שעושים קידום אתרים עם AI יש לבדוק היטב את העובדות שאתם מפרסמים. כמובן, שהרבה יותר מהיר לכתוב מראש לאחר ביצוע מחקר ממקורות סמכותיים שאתם יודעים שלא יאכזבו אתכם.

מחקר מילות מפתח והפקת דו"חות שונים

עד עכשיו AI היה די מאכזב בכל הקשור ל- SEO. אבל, יש גם קצת אור באפלה. ישנם שני תחומים שבהם AI יכול בכל זאת להיות לעזר רב.

תוכנות AI רבות מציעות כיום כלים לביצוע של מחקר מילות מפתח והפקה של דו"חות על טרנדים שונים ברשת, שיכולים להעניק לכם רעיונות אילו תחומים יכולים לייצר טראפיק אמיתי לאתר. בנוסף, חלק מהתוכנות מציעות גם מעקב אחרי דירוגי האתר, שיאפשר לכם לראות את תוצאות הקידום בזמן אמת.

בין כלים אלה תוכלו למנות את Serpstat, את SurferSEO המאפשרת לבצע אופטימזציה למאמרים וכמובן את הכלים במובנים בגוגל המבוססים כיום גם הם על בינה מלאכותית כמו הכלים לבחירת מילות המפתח בממשק הפרסום.

תמונה שווה אלף פרומפטים

שימוש נוסף שיש ל-AI הוא ביצירה של תמונות המתאימות בדיוק לתוכן שלכם. באמצעות תוכנות ה AI למיניהם תוכלו לייצר בשניות תמונות חדשות, אבל גם כאן קיים סיכון של הפרת זכויות יצרים היות והתמונות יכולות להיות מבוססות על תמונות שקיימות כבר ברשת. איך עושים זאת? כדאי ללמוד איך לכתוב לתוכנה את ה- Prompt המתאים, שכולל את התוכן שתרצו לראות, האלמנטים השונים בו, הרגע ואפילו הסגנון (למשל: "תמונה תלת ממדית של לפטופ על הירח עם רקע כחול").

לסיכום, בינה מלאכותית עדיין לא יכולה להחליף חברת קידום אתרים מקצועית, אך יכולה להעצים, לייעל ולחזק חברות שכבר מכירות את הא' ב' של קידום אתרים. התוכן הנוצר באמצעותן עדיין רחוק מלסייע בקידום, ואף יכול להזיק לו (כמו כל תוכן זבל שתוסיפו לאתר) ואף חמור מכך ליצור הפרות של זכויות יוצרים על כל המשתמע מכך. נכון להיום, אם רוצים להתקדם בגוגל בביטחון ולהישאר בעמוד הראשון, עדיין אין תחליף לבינה האנושית.