כידוע לכולם, גוגל מכהן מזה שנים כמנוע החיפוש המוביל ביותר ברשת האינטרנטית. מיליוני גולשים עושים בו שימוש מדי יום על מנת להגיע למגוון של תחומי עניין. הואיל וגוגל מספק את הגישה לכל אותם גולשים, מרחבי העולם, להגיע לאתר אינטרנט כזה או אחר, הוא נחשב לאתר מבוקש מאוד ופופולרי. אי לכך, גוגל יצר מערכת מבריקה במיוחד שמאפשרת לכל אחד לפרסם את העסק שלו ולהצליח להגיע לקהל מגוון ורחב במיוחד וכך למעשה להגדיל את כמות הלקוחות שלו.
להבדיל מפרסום על ידי אמצעי מדיות אחרות, טלוויזיה או עיתונות, שפונים גם הם לקהל אוכלוסייה רחב, הביקוש הגדול לפרסום בגוגל הוא משום שהוא יכול לפנות לקהל ספציפי ומוגדר מראש בהתאם לצורכיו ומטרותיו של המפרסם. מלבד האופציה הקיימת בהגדרת קהל יעד בכל מערכת הפרסום של גוגל, כל מי שייחשף לפרסומים של העסק בתוצאות החיפוש, יהיה גם מי שחיפש שירות בתחום של אותו עסק שמפרסם.
אז למה לא לנצל את המערכת הזאת לטובתנו?
מה המטרה של גוגל?
גוגל הוקם במטרה לתת מענה עבור החיפושים השונים ברשת ולהציג כל עסק בצורה רלוונטית וחכמה עבור כל מי שגולש באינטרנט. בעבר האינטרנט היה מקור שיכולנו להעביר בו את הזמן, אך היום הוא משמש כמקור כלכלי מובהק עבור מיליארדי בתי עסק בכל רחבי העולם. בגוגל הבינו דבר פשוט, האינטרנט הוא פלטפורמה מבולגנת אך ניתן לייעל אותה כדי שתהיה אפקטיבית ורלוונטית לכל אחד. כך למעשה הפך האינטרנט להיות כלי כלכלי אפקטיבי לבעלי עסק קטנים וגדולים כאחד.
בעולם התחרותי של היום, שרווי במודעות פרסום ומנוהל באמצעות יחסי ציבור ותר כל העת אחר גימיקים מתחדשים, שיווק באינטרנט היא פעולה מהותית והכרחית כדי שבאמת נצליח להשיג את האפקט הממשי. מסיבה זו, חשוב שכל קמפיין ינוהל על ידי חברה מוסמכת ומקצועית שבקיאה בתחום השיווק הדיגיטלי.
אז כיצד עובד פרסום בגוגל בפועל, ואיך נזהה אותו?
המודעות הראשונות שמופיעות בתוצאות החיפוש כשיש את המילה מודעה לצדן, אלו הן מודעות שמימנו אותן והם מהוות כפרסומת לכל דבר. על המודעות הללו המפרסם משלם בשיטה של – שלם בהתאם להקלקה. משמע, הוא משלם בכל פעם שגולש מקליק על המודעה שלו. הקידום הממומן מתנהל על ידי מערכת הפרסום של גוגל אדס.
כל אחד יכול לבחור בשיטת הפרסום שהוא מעדיף, בהתאם לתוצאות שהוא רוצה להשיג, הזמן שיש לו והתקציב שהוא מוכן להשקיע. על ידי פרסום בגוגל ניתן להגיע לקהל היעד הכי רלוונטי, קהל יעד שמחפש בגוגל את השירות שאותו אתם מציעים. בצורה זו ניתן גם לקבל חשיפה לכל לקוח פוטנציאלי, תוך השקעה של כסף לפי תוצאות שאותם תרצו לקבל.
מכיוון שכל תחום האינטרנט מתעדכן, מתחדש ומשתנה כל העת, רצוי להיות ערים כל הזמן לכל שינוי וכך להתאים את האתר לכל דרישת פרסום שגוגל מציב. ככל שתדעו לעבוד בהתאם לכללים בעזרת מנוע החיפוש, כך יגדלו משמעותית הסיכויים שלכם להרחיב את כמות הלקוחות.
10 טיפים לפרסום נכון בגוגל
- הכירו בחשיבות עמוד הנחיתה – להצליח להשיג גולשים שיקליקו על דף הנחיתה לא תספיק, מה שבאמת חשוב הוא התועלת שהלקוח מפיק מזה. הדגש בדף נחיתה חייב לבוא לידי ביטוי בתועלת, מה ירוויח אותו אדם שצופה בו? לצורך זה עשו בדיקה עצמית ותחשבו כלקוח ולא כספק שמעניק שירות. כמו כן, חשובה מאד איכות ההנעה לפעולה, כלומר, יש להדגיש ולהבליט את הטופס של 'צור קשר' להגדיל את מספר הטלפון ותמיד להוסיף קריאה לפעולה.
- תנו דגש לגלישה מכל מכשיר נייד – בקצב מואץ אנו מתקרבים ליום שבו הכל יתנהל דרך הסמארטפון שלנו, לכן חשיבות ההתאמות לנייד היא חשובה מאין כמוה. עשו זאת באמצעות הצעות מחיר נפרדות לפרסום במובייל. בנוסף, התאימו מודעות ספציפיות לגלישה מהנייד ואל תשכחו להשלים את האופטימיזציה של המודעות לנייד באמצעות הנעה לפעולה מתאימה כמו -"חייגו עכשיו!" או "לייעוץ נוסף התקשרו" וכדומה. עמוד נחיתה רספונסיבי יעלה משמעותית את שיעור ההמרה ויחשוף אתכם בצורה מקיפה לכל גולש פוטנציאלי.
- עשו שימוש ברימרקטינג דינמי – כלל חשוב בכל הקשור לניהול קמפיין בגוגל הוא האפשרות שלכם לעקוב אחר כל מי שביקר באתר שלכם ולפרסם מודעות שלכם בכל מקום בו הם נמצאים. ממש כמו "גשש בלש" השימוש ברימרקטינג חושף אתכם שוב לכל מי שהתעניין בכם והוא גם ממתג אתכם כעסק מקצועי.
- קדמו סרטונים שלכם ב- Youtube – דעו שכל שיווק על ידי סרטון וידאו יכול לעבוד פלאים ולהעלות את המוניטין של העסק שלכם! מערכת הפרסום של יוטיוב פועלת דרך המערכת של גוגל אדס והיא ממקמת את הסרטון שתפרסמו בצורה ובהתאם לצרכים שלכם.
- נהלו קמפיין נפרד לביטויים המרכזיים – המערכת תאפשר לגלות את כל הביטויים שרלוונטיים ויעילים לנו ותספק תמונה מדויקת לגבי הביטויים שאותם חיפש כל גולש שנחשף למודעות שלנו. כל מה שניתן לעשות זה להפעיל שיקול דעת ומחשבה יצירתית בכל תחום בו אנו עוסקים ולרכז את אוסף הביטויים הבסיסים שהם מהותו של הקמפיין.
- מקסמו את יכולת המדידה – יתרון מרכזי בכל שיווק האינטרנט הוא האפשרות למדוד ביצועים בצורה מדויקת וכך לייעל בהתאם את הקמפיין הפרסומי. מדדו כל נתון שיש לכם, שהוא חשוב והעזרו בו כדי לשפר את הקמפיין שלכם.
- השתמשו בתוספים למודעות – תוספי מודעות הם חלק מהאפשרויות בכל הוספת קמפיין בגוגל אדס. לכן, מומלץ שלא לוותר עליהם. המשמעות של תוספים למודעות היא הגדלה של נפח המודעה שלכם במידע שהוא נחוץ, לדוגמה: תוספת של מספר הטלפון – הצגה של מספר הטלפון של העסק שלכם בצדה השמאלי של המודעה, תוסף פופולארי אחר הוא sitelinks – מספק קישורים משניים שיופיעו תחת המודעה ויעניקו לה מראה מרשים ומצע גדול כדי למלא אותו במידע ו/או בשירות שלכם ובכך להגדיל את סיכויי ההקלקה. עוד תוסף משמעותי הוא תוסף המיקום – מאפשר הצגה של המיקום של העסק, ובנוסף מציע לכל גולש מהנייד מסלול מפת נסיעה עד אליכם. זה ניתן נעשה על ידי 'גוגל לעסק שלי'.
- הכניסו מילות מפתח שליליות – סינון ביטויים שאתם לא מעוניינים שהגולשים יגיעו אליכם דרכם, כמו המילים – 'חינם' או 'טופס' או כל שם של מתחרה.
- תזמנו את הזמנים של הצגת המודעות בחוכמה – ישנם עסקים שלא יהיה נכון שהם יפרסמו את עצמם בסופי שבוע ולכן מומלץ להיות ערים לזמנים של הפרסום ולדעת מתי אתם זמינים כדי לקבל פניות לטלפון ולענות ומתי לא?
- היו סבלניים וחשבו תמיד לטווח ארוך – אופטימיזציה היא איחוד המושגים החשובים בכל ניהול קמפיין בגוגל אדס – אפשר כל העת לשפר ולשדרג, גם אם אתם סופגים הצלחה. המערכת מתעדכנת ומתחדשת כל הזמן ומספקת מתוך אינטרס ברור של גוגל למקסום אופטימיזציה, מגוון רחב של כלים לשיפור התוצאות שלנו. ביצוע עקבי של כל עקרונות היסוד של ניהול קמפיין יביאו בעתיד פרסום אפקטיבי, כשהמטרה היא להגיע למנגנון פרסומי, שעובד אוטומטית עבור העסק ומראה רווחים בהיקף גדול. לכן מאוד חשוב להיאזר בסבלנות ולנהל כל קמפיין בצורה מקצועית ואיכותית ולטפל בכל פנייה בתבונה שתתרום לעסק.
נסכם
הנתונים הבולטים של כל ההרגלים של גולשים ברשת בקרב האוכלוסייה בארץ, ביחס לאמצעי תקשורת שונה, אינה משאירה כל מקום להיסוס. לכן ניהול פרסום בגוגל שהוא מקצועי ואיכותי ישפר את החשיפה של העסק ויביא לקוחות רבים נוספים. יחד עם זאת, לאור התחרות הגדולה שרק מתעצמת, גם המחירים של הפרסום גדלים. מומלץ ביותר לבצע את הפעולות ואת ההתאמות שיצליחו לחסוך כסף, גם בדרכים שיווקיות וגם באופטימיזציה שמתאימה לצרכי העסק שלכם וגם בראייה מערכתית רחבה שמבינה כי פרסום בגוגל הוא אמצעי מהותי כחלק מכל מערך השיווק והמיקום שלכם ברשת.
אז למה כדאי לכם לבחור דווקא ב- INCA?
INCA מתמחה שנים רבות בתחום השיווק הדיגיטלי והקידום בצורה מקצועית שמשיגה ללקוחותיה תוצאות יפות מידי חודש. אתם מוזמנים לצפות בתוצאות של אחר העסקים שכבר קידמנו, אשר מקבלים מידי יום אין סוף פניות. אז אם אתם אנשי מקצוע ובעלי עסק שמעוניינים להתרחב, לקדם את העסק שלך ולקבל פניות מידי חודש, אל תהססו ופנו אלינו עוד היום.