גוגל מהווה היום אחד המדיות האפקטיביות ביותר לפרסום עבור עסקים קטנים, בינוניים וגדולים. הוא מאגד בתוכו, למעשה, כמעט את כל העסקים הקיימים ברחבי העולם, את נותני השירותים, חנויות פיזיות ומקוונות ואינספור בעלי מקצועות חופשיים החל מעורכי דין לענייני משפחה וכלה במעצבת הגבות המקומית. כל אחד מאלה זוכה לקבל חשיפה שווה בהתאם לסכום אותו הוא מוכן להשקיע על קידום ממומן. במאמר זה ננסה לעמוד על המרכיבים השונים של קמפיין מצליח וניתן כמה המלצות חשובות ליישום שמתחילים הליך של פרסום בגוגל לעסקים.
פרסום בגוגל לעסקים: ההבדל בין פרסום לעסקים קטנים ולעסקים גדולים
קיים הבדל מהותי באסטרטגיות פרסום בגוגל לעסקים קטנים המעסיקים עד עשרה עובדים לבין עסקים המעסיקים עשרות או מאות עובדים. מלבד העובדה כי לעסקים גדולים יש בדרך כלל נגישות לתקציב פרסום גדול יותר, היכולת לטפל בכמות גדולה של לקוחות במקביל והצורך לספק עבודה בהיקף גבוה מצדיקה השקעה של אלפי שקלים, לעתים, ביום אחד על מנת למשוך לקוחות לעסק.
לעומת זאת, עסקים קטנים כמו נותני שירותים של אדם אחד או חברות פרטיות מגלים פעמים רבות כי תקציב הפרסום היומי שלהם שעמד על מאה עד חמש מאות שקלים הסתיים מבלי שזכו למשוך ולו לקוח משלם אחד לעסק. שבוע או שבועיים של קמפיין שאינו מצליח יכול להיות קטלני לעסק שכזה ולהפוך את הפרסום הממומן מגוגל מאמצעי המכניס לקוחות לעסק ל"דליפה" מהירה של תקציבי הפרסום ולמשבר כלכלי.
לכן, כאשר מתחילים לתכנן את אסטרטגיית הפרסום שלכם צריך לקחת בחשבון לא רק את השוק בו אתם פועלים ואת קהל היעד שלכם אלא גם את היכולת הכלכלית שלכם לתחזק קמפיין קצר או ארוך טווח. בהתאם לכך ניתן לבצע את מחקר מילות המפתח ולוותר לפעמים על ביטויים תחרותיים מאד שיכולים לעלות ממון רב ולסיים את תקציב הפרסום היומי של העסק.
פרסום בגוגל לעסקים: חשיבות ניתוח תוצאות הקמפיין כבר בזמן שהוא רץ באוויר
כאשר עושים פרסום בגוגל לעסקים, מומלץ לא לערוך שינויים מהותיים בשבועיים הראשונים לעלייה של קמפיין ממומן חדש מכיוון שהאלגוריתם בוחן את התאמת עמודי הנחיתה או האתר אליו מפנה הקמפיין לתוכן המודעה ולביטויים אותם מחפש קהל היעד.
עם זאת, חשוב שלא להוציא סכום עתק על קמפיין שאינו מצליח. לכן, אנו ממליצים ללקוחותינו להיות כל הזמן עם יד על הדופק ובוחנים בכל קמפיין פרסום את ההצלחה של כל מודעה. מודעות שלא הצליחו להביא לקוחות או קליקים וכן ביטוי מפתח שאינם מכניסים תנועה לאתר, נמחקים ומפנים את מקומם לביטויים חדשים שיכולים להצליח יותר.
בנוסף, אנו בודקים מספר סוגים של דפי נחיתה לכל שירות או מוצר ומבצעים את השינויים הדרושים על מנת שגוגל ייתן ציון איכות גבוה יותר למודעה. לציון זה יש משמעות רבה בתקציב שתשקיעו על הקמפיין משום שככל שציון האיכות גבוה יותר, הסיכוי שהמודעה תופיע גדול יותר. מחיר הקליק מבוסס על מספר החשיפות למודעה וההתאמה שלה לגולש. כך, באותו התקציב תוכלו להופיע מספר כפול או משולש של פעמים במודעה עם ציון איכות גבוה בהשוואה למודעות עם ציון איכות נמוך יותר.
פרסום בגוגל לעסקים: דף הנחיתה שלכם
כאשר אנו בוחנים את דפי הנחיתה בתחילת העבודה על הקמפיינים, אנו מתחשבים במספר פרמטרים עיקריים:
המידע בדף: אנו מנסים להעניק את מירב המידע לגולש על מנת לעודד אותו לעמוד במטרות הקמפיין. מטרות אלה יכולות להיות הזנת פרטי מתעניין בטופס יצירת קשר, ביצוע רכישה או הזמנה של מוצר או שירות, תיאום פגישה עמכם או כניסה לאתר שלכם על מנת להזמין קטלוג מוצרים או הצעת מחיר.
אפשרות יצירת הקשר: לא כל עסק זמין עשרים וארבע שעות ביממה. חלק מדפי הנחיתה יכילו אפשרות יצירת קשר מהירה באמצעות הטלפון או צ'ט חי ואחרים יעניקו לגולש אפשרות למלא את פרטיו במהירות וליצור עמכם קשר. לאחר מכן תוכלו ליצר רשימת תפוצה ולחדש את הקשר איתה באופן קבוע. כאשר מתחילים קמפיין בגוגל לעסקים כדאי ליצור מספר אפשרויות שונות ליצירת קשר
קופירייטינג שיווקי מנצח: דפי נחיתה מוכרים משלבים תמונות ויזואליות הממחישות את הצורך במוצרים והשירותים שלכם ותכנים טקסטואליים הפונים לקהל היעד על פי ערכיו, השפה בה הוא משתמש ועולמות התוכן שלו. אנו מעסיקים מומחי תוכן שבונים את הקופי – התוכן השיווקי ומתכננים את הדף על מנת להשיג את מירב ההמרות.
רימרקטינג: קיימת אפשרות שאדם שביקר כבר באתר או בדף הנחיתה שלכם לא יבצע את הפניה באופן מידי. באמצעות קמפיין המבוסס על קוד תוכלו להמשיך ולפרסם לאותו הלקוח הפוטנציאלי באתרים אחרים. נרחיב על כך מעט.
חיבור תוכנות המפיקות דוחות מתקדמים: בכדי לדעת אילו דפי נחיתה הצליחו להמיר, כמה זמן הגולש קרא את הדפים והאם המשיך מהם לאתר שלכם? אנו מפעילים תוכנות המפיקות דו"חות מתקדמים שמהם אפשר לקבל תובנות על הקמפיין. בהתאם לתוצאות המתקבלות מהדו"חות הללו אנו ממשיכים ומשפרים את הקמפיין.
פרסום בגוגל לעסקים: שימוש ברימרקטינג בקמפיין הממומן
למרבה הצער, רוב הלקוחות הפוטנציאליים המגיעים לאתר או דף הנחיתה אינם מבצעים הזמנה או רכישה בפעם הראשונה. חלק מהם עשויים לרכוש בפעם השנייה, השלישית או העשירית שיתקלו במותג. ידוע כי בקרב הצרכנים יש רוכשים המחפשים מוצרים ושירותים חדשים ומעוניינים לרכשם כבר בפעם הראשונה שהם נתקלים בהם. הם נקראים "Early Adapters". מרבית הצרכנים האחרים מעוניינים לחוש שהם מכירים את שם המותג, זקוקים לשירות או המוצר על מנת לפתור בעיה או "כאב" או מעוניינים לקרוא ביקורות נוספות ברשת. פרסום בגוגל לעסקים מאפשר לעשות זאת.
כלי עוצמתי שנמצא בידי המשווקים הוא פניה חוזרת לאותם לקוחות באמצעות קוד הנשמר במחשב או הטלפון הנייד שלהם. לעתים, חלק מהחברות, ישתמשו גם בכתובת ה-IP ממנה התחברו הלקוחות ויציגו בפניהם שוב ושוב את המוצר בו התעניינו או פרסומת חדשה.
ניתן לבצע קמפיין של רימרקטינג בגוגל, בפייסבוק, ביוטיוב ובאתרים הנמצאים ברשת השותפים של גוגל. חשוב, לזהות אם הלקוח כבר ביצע רכישה ולאחר מכן "לצבוע" אותו כלקוח משלם תוך הצעת מוצרים משלימים או להתמקד בלקוחות פוטנציאליים נוספים שעדיין לא ביצעו רכישה.
את קמפיין הרימרקטינג חשוב לבצע בסיוע חברה המתמחה ביצירת קמפיינים מסוג זה. אין זה מספיק רק להראות באנר מקרי ללקוח המפנה לדף הבית או לדף נחיתה מקרי אלא חשוב לאפיין את סוגי המוצרים והשירותים המתאימים לכל לקוח ולהתמקד אך ורק בהם בקמפיין.
פרסום בגוגל לעסקים: בחירה נכונה של מילות המפתח וביטויים נוספים
לאחר שדף הנחיתה נוצר חשוב להתחיל לבדוק האם מילות המפתח שיובילו לקמפיין הן אכן הביטוי שהגולש עומד לחפש. לדוגמה: בתחום ההדברה רבים מחפשים את המילה "ג'וק" למרות שהמדבירים מציינים באתרים את הסוג המסוים של התיקן – "תיקן גרמני".
לאחר כניסתו של עדכון ברט האחרון, יתכן ונראה את היכולת של גוגל לזהות את הביטויים הארוכים הדומים זה לזה. כך לדוגמה הביטוי "ריסוס נגד ג'וקים ברמת גן" יפנה גם לאתרים מקומיים המשווקים שירותי "הדברת מזיקים". כבר היום גוגל מאפשר בממשק הפרסום לראות מילות מפתח וביטויים נוספים שיכולים להיות רלוונטיים.
קיימות שתי אסטרטגיות בתחום של פרסום בגוגל. הראשונה, דוגלת בהתמקדות במילות המפתח התחרותיות ביותר והצבה של תקציבים גבוהים במילים אלה על מנת להתחרות בחברות הגדולות בתחום. אסטרטגיה זו מתאימה למי שיש תקציב של אלף שקלים ומעלה ליום ומסוגל לייצר מכירות משתלמות גם מכמות הקלקות נמוכה. מכירות של בתי יוקרה על ידי קבלן, למשל, יכולות להיות דוגמה טובה לשימוש באסטרטגיה כזו.
לעומת זאת, עבור מרבית החברות, אסטרטגיה נכונה יותר תשלב מילות מפתח מבוקשות עם מילות מפתח עם ביקוש בינוני. כך, ניתן יהיה לחשוף את המודעה בפני יותר גולשים ולהגדיל את אחוזי ההקלקה על בסיס כמות ולא על בסיס איכות הלידים. אסטרטגיה זו תתאים למוצרים זולים, שירותים מהירים ולא יקרים או לעמותות המעוניינות בתרומות של סכומים נמוכים.
לאחר שמתחילים פרסום בגוגל, חשוב לתת לו לעבוד במשך שבועיים לפני שמבצעים שינויים מהותיים במילות המפתח. ניתן לעשות שינויים קלים בתקציב, להוסיף קמפיינים חדשים עם מילות מפתח נוספות או לבצע שינויים קלים בלבד בדפי הנחיתה. מתוך ניתוח של תוצאות הקמפיין ניתן יהיה לקבל מושג טוב יותר האם מילות המפתח שנבחרו מתאימות או שכדאי להוסיף חדשות?
פרסום בגוגל לעסקים: בדיקות A/B
נסכם בציון של טכניקה חשובה לבחינת יעילות המודעות ודפי הנחיתה בקמפיין בגוגל. ניתן לשלוח מאותה מודעה חלק מהגולשים לדף נחיתה אחד וחלק מהגולשים לדף נחיתה מעט שונה. על פי כמות ההמרות מדפי נחיתה אלה ניתן לזהות מה קהל היעד מעדיף לראות? אילו תכנים מניעים אותו לפעולה? האם כדאי להשתמש בסרטון וידיאו או בתמונה סטטית? וכן היכן כדאי למקם את כפתורי ההנעה לפעולה?
לסיכום, השקת קמפיין ממומן בגוגל יכול להיות אמצעי להכניס לקוחות חדשים לעסק במהירות. עם זאת, קמפיין שנבנה בצורה לא נכונה יכול לגרום להפסד כספי ניכר. לכן, נסו להשתמש בהמלצות מעלה ואם אתם זקוקים לעזרה ביצירת הקמפיין שלכם צרו עמנו קשר.