כולם מסביב מדברים על תוכן ואתם עדיין לא מבינים למה? מעבר לעניין האופנתי שבדבר, תוכן איכותי הפך להיות המלך השליט בעולם מנועי החיפוש, ובאופן חד וברור – אם אתם לא שם, האתר שלכם לא ממש קיים (לפחות לא בתוצאות החיפוש הראשונות).

אומרים שפעם הכל היה פשוט יותר… אתרי אינטרנט שיווקו את עצמם באמצעות מספר מילות חיפוש וזכו לתהילת עולם בדמות מקום ראשון / שני / שלישי בגוגל ומכאן הדרך למציאת לקוחות חדשים קלה יותר. מה שקרה מאז אותם ימים, זה שהגולשים הפכו לחכמים וסלקטיביים יותר, ועימם גם מנועי החיפוש. היום מה שכולם מחפשים, תרתי משמע, הוא דיוק ומהירות, את התוצאות המדוייקות ביותר בזמן הקצר ביותר. ואת זה יכול לייצר רק תוכן מדוייק שעונה בצורה המדוייקת ביותר על צרכי הגולש.

כפי שניתן להבחין, השינוי המרכזי של מנועי החיפוש מתמקד היום בדבר אחד – רלבנטיות. גוגל, בפרט, מתמקדת היום בהעלאת הרלבנטיות של תוצאות החיפוש שהיא מציגה לגולש על מנת להיות מהימנה יותר. וכיצד גוגל קובעת את הרלבנטיות? ניחוש אחד…תוכן. ככל שהתוכן רלבנטי יותר לתוצאות החיפוש ונותן מענה מדוייק יותר לצרכי הגולש כך גוגל מאנדקסת אותו כרלבנטי יותר ומעלה אותו בתוצאות החיפוש. ואם זאת לא סיבה מספיק טובה להשקיע בתוכן איכותי לאתר שלכם, אז מה כן?

חיפשת? מצאת!

האלגוריתם של גוגל, לצורך העניין, כבר אינו סורק רק מילות חיפוש, אלא מצליב אותן עם נתוני תוכן רבים אחרים, כמו כמות התוכן הזמין של אותו מותג במקומות שונים, זמן השהייה הממוצע של גולש באתר או בעמוד התוכן והעוצמה הויראלית שהתוכן מייצר כגון שיתופים. לפיכך, כאשר גולש מחפש תחום עניין במנוע החיפוש, התוצאות הראשונות שהוא יקבל הן של מותגים / אתרים המקיימים ארבעה תנאים עיקריים:

1. תוכן שונה ומובחן במגוון של פלטפורמות (אתר, בלוג, אי-בוק, ניוזלטר, פייסבוק, לינקדאין, יוטיוב, פודקאסט, וובינר, דף נחיתה וכדומה)
2. תוכן הכולל את מילות החיפוש הרלוונטיות במידה סבירה.
3. תוכן אשר מייצר מגביר את זמן השהייה הממוצע באתר
4. תוכן ויראלי – כזה אשר שותף והועבר לאחרים ומייצר תנועה ויראלית אורגנית

טראפיק, טראפיק ושוב טראפיק

בדיוק כמו בנדל"ן שבו שלושה דברים קובעים את איכות הנכס (מיקום,מיקום ומיקום) כך גם בשיווק באינטרנט הטראפיק (התנועה לאתר) הוא הפרמטר המוביל. מכל האמור לעיל, אתם בוודאי מבינים שתוכן איכותי מושך גולשים ותנועה לאתר שלכם (או לבלוג, לפייסבוק או לכל פלטפורמה אחרת בה אתם פועלים). והטראפיק, היינו – כמות הגולשים באתר שלכם, משפיעה באופן אוטומטי על הדירוג של המותג שלכם בגוגל, שמביא עוד טראפיק ומניע את הגלגל הזה קדימה במלוא הכוח. אם תשכילו לייצר מהמנגנון הזה לידים איכותיים – הרי שתוכלו לנצל זאת למטרת מכירות ושמירת נאמנות, כמובן. מדובר בגלגל תנופה הניתן להנעה על ידי יצירת והפקת תוכן איכותי התואם לפרמטרים של מנועי החיפוש מצד אחד ולעניין הגולשים מצד שני.

בנוסף, כאשר אתם מייצרים תוכן איכותי שהוא shareable, הלקוחות (והלקוחות הפוטנציאליים) שלכם עשויים לשתף אותו הלאה ולחשוף את המותג ואת האתר לקהלים נוספים אשר טרם הכירו אותו, וזוהי למעשה ה-מטרה של השיווק באינטרנט. מדובר במכונה משומנת היטב שזקוקה לתחזוקה מתמדת וחשיבה אסטרטגית המציבה יעדים ומטרות לאורך כל הדרך.

ומה זה אומר עליכם? המון

שיעור קצר בהיסטוריה של השיווק הדיגיטלי, כי אי אפשר להבין את עתיד השיווק הדיגיטלי מבלי להכיר את העבר. נתחיל במילה על הצרכנים של היום ועל מה שקדם לשינוי בהרגלי הצריכה (והשיחה); בעידן העיתונים, נחשף הצרכן למספר מודעות פרינט בכל יום. עם תחילתם של שידורי הרדיו המסחרי, נוספו לכך גם פרסומות אודיו. עם בואה של הטלוויזיה, היה הצרכן חשוף למותגים דרך פרינט, אודיו ווידאו.תוכן איכותי באתר שלכם
ואז… אז הגיע האינטרנט ואחריו הסמארטפונים. ועם כל אמצעי מדיה, נכנסו לחייו של הצרכן עוד ועוד פרסומות אשר היו "שטוחות" והתעקשו לספר את הסיפור שלהם בלי קשר למה הצרכן רוצה או צריך באותו רגע.
ואז… אז הגיעו הרשתות החברתיות ולימדו את הצרכן שמדיה היא לא מדיה אם היא אינה אינטראקטיבית, אם אי אפשר לדבר עליה, לשתף אותה, לגעור בה, לקנטר או להלל אותה.
מאותו רגע, היה ברור כי על כל מותג לספר "סיפור" ולתת תוכן ערכי ומשמעותי לצרכן, אחרת הוא ינטוש אותו (לפחות ברשת) בלי שום סנטימנטים.

לפיכך, כל מה שמותג מפרסם באחד מערוצי התוכן באינטרנט, אמור לספר את "הסיפור" של המותג, או לפחות חלק ממנו. ומהו הסיפור של המותג אם לא התדמית והמוניטין שלו?
מעוניינים להיחשב שירותיים בצורה יוצאת דופן? העלו פוסט על / של לקוח מרוצה.
מעוניינים להיראות חדשניים? פרסמו כל רכישה / המצאה חדשה.
רוצים לנטר תגובה שלילית ברשת? העלו סיפור נגדי, או טפלו בתלונה בשקיפות מלאה, תוך שמירה על ערכי המותג שלכם.
כל מה שמתאים לכם ולמותג שלכם – תופס. התוכן הוא המלך, ועם הירידה החדה בהיקפי ובהשפעת הפרסום, הוא הופך לערוץ השיווק העיקרי של מותגים. ככל שתייצרו יותר תוכן מעניין לקהל הלקוחות הקיימים והפוטנציאליים שלכם, וככל שהמעגל הזה ימשיך לגדול (תוכן – לקוחות – עוד תוכן – עוד לקוחות), כולם יצאו נשכרים; הלקוחות יקבלו תוכן מעניין / מבדר / מעשיר / נוגע ללב / אינפורמטיבי ואתם תקבלו מהם נאמנות ואולי אפילו שיתוף ופרגון.

רוצים לדעת יותר כיצד לקדם את המותג שלכם באמצעות תוכן? מעוניינים לייצר את "סיפור" המותג שלכם ולייצר מערכת יחסים עם הלקוחות שלכם? אנחנו כאן עבורכם.