אם אתם מפעילים אתר מכירות באינטרנט בוודאי גיליתם כי לפעמים הרוכשים צריכים תירוץ טוב כדי לבצע את הרכישה. התירוץ יכול להיות מתנה לחגים, יום מיוחד של הנחות ברשת או מתנה לחבר ליום ההולדת (על הדרך גם מתנה לעצמכם). חודש נובמבר השנה מהווה יריית פתיחה לעונה מיוחדת של חגים בארץ ובעולם, בה הצרכנים מוכנים לחגיגת קניות ברשת. כל זאת על מנת להשיג את הטלפון החדש שרצו בהנחה, להזמין מוצר חשמלי נחשק ללא עלות או למלא את העגלה במגוון מוצרים זולים ולהרגיש קצת פחות אשמים כאשר מגיעה הביתה קופסה מלאה בכל טוב.
כדי להתארגן לחגי תשרי מומלץ להכין מראש הן את אתר האינטרנט שלכם והן את מערך הפרסום המקוון שלכם. ניתן לעשות את השינויים הללו בשעות ספורות גם אם החג הקרוב נמצא ממש מעבר לפינה.
שופינג IL
בחודש נובמבר השנה יזמה גוגל ישראל את חג הקניות המקומי בו השתתפו חנויות מקוונות רבות. הצרכנים התנפלו על החנויות ברשת ורכשו מוצרי חשמל, ביגוד ומוצרים נוספים. היום, למרות שהאירוע עבר אתם יכולים לנצל את העובדה שחלק מהחנויות עדיין לא הסירו את קופוני המבצע מהאתר ולהשיק קופון מהיר משלכם עם קמפיין קצר בגוגל. הצרכנים מצפים לראות קוד הנחה שאותו יזינו בעמוד הרכישה ויקבלו הנחה על המוצרים בשיעור של 5%-10%.
יום הרווקים הסיני
יום הרווקים הסיני קורה ממש עכשיו – בכל שנה חוגגים אותו בתאריך 11.11 משום שהספרה אחת מייצגת את הסינגל, או הרווק. חנויות רבות ממנפות את היום להוספת מבצעי קניות מיוחדים ברשת. אתם יכולים עדיין לבחור מוצר אחד אותו תמכרו במחיר נמוך מאד, אם מדובר במחיר זול תוכלו למכור אותו כמעט במחיר עלות ולצאת בקמפיין מהיר מאד בגוגל לפרסומו. המוצר הזה יהיה הדרך של הקונים הפוטנציאליים שלכם להכיר את החנות המקוונת ולהצטרף לרשימת התפוצה שלכם. אתם יכולים לצאת גם בקמפיין מהיר בפייסבוק ולחזק אותו בפרסום של המוצר או סדרת המוצרים שבחרתם באינסטגרם.
דרך נוספת למינוף של יום הרווקים היא באמצעות עידוד הגולשים שלכם לשלוח את המבצע לאחד החברים שלהם עם קוד הנחה המאפשר לקבל הנחה קטנה על כל האתר.
מתכוננים לבלאק פריידי
החג הבא בתור שעומד להכניס כמות גדולה של גולשים לאתר שלכם הוא – הבלאק פריידי. ברחבי העולם מדובר ביום שישי שלפני או אחרי חג ההודיה. ביום זה הן החנויות הפיזיות והן החנויות המקוונות מפרסמות מוצרים מיוחדים שזוכים להנחת ענק.
רשתות הקניות הגדולות היו מפרסמות מוצר אחד (למשל טלוויזיה דקה) שיחולק בחינם או כמעט בחינם לכמות מצומצמת של רוכשים המגיעה לחנות כבר ביום חמישי בלילה בחצות – בדקות הראשונות של יום שישי.
תורות ארוכים של רוכשים צבאו על החנויות והובילו למשברי אבטחה לא קטנים כאשר כל קונה עמד לפעמים בכניסה המושלגת לרשת החנויות בתקווה לצאת מהחנות עם המוצר הנחשק. הקונים נחשפו למוצרים רבים נוספים שהוצעו בהנחה ויצאו מהחנות עם עגלות עמוסות כל טוב.
כיום, לצד הרכישה הפיזית בחנות גם אתרי האינטרנט מתחילים לפרסם מוצרים לבלאק פריידי. רשימת המוצרים מופיעה כבר בשבועות שלפני החג ומכינה את הגולשים לתאריך שבהם כדאי לרכוש. חלק מהמבצעים מוגבלים אך ורק ליום שישי, אחרים מוגבלים בכמות המלאי לרוכשים הראשונים בלבד ומבצעים מסוימים ימשיכו להימכר באינטנסיביות ללא הגבלת כמות גם בימים שלאחר יום שישי.
במודעות האלה אפשר להכין את הגולשים גם ליום הקניות הבא שיכלול מבצעים נוספים – המכונה "סייבר מנדי". ביום שני לאחר "בלאק פריידי", נמכרים כל אותם מוצרים שלא נמכרו בבלאק פריידי ומאפשרים לכם לנקות את המדפים, הכנה לקראת הסיילים הגדולים של הכריסטמס.
סייבר מנדיי: איך תבדלו אותו מ"בלאק פריידי"?
חשוב לייצר מומנטום בנובמבר ותחושה של בהילות לרכוש את המוצרים לפני שיגמרו. בנוסף, כאשר אתם יוצרים רשימת מוצרים שונה ל"סייבר מנדי" אתם גורמים ללקוחות שלכם להיכנס שוב ושוב לאתר ויוצרים דפוס רכישה שמקודד אצל הצרכנים שלכם בצורה לא מודעת.
לכן, כדאי להודיע לצרכנים מראש, עוד לפני הבלאק פריידי, כי מוצרים מסוימים ימכרו ביום שישי ואחרים ביום שני. הוסיפו תיבת פופ-אפ המאפשרת להם להזין את כתובת המייל ולקבל קופון הנחה מיוחד. בנוסף, תוכלו להתנות מבצע אחד בבלאק פריידי ברכישה של מוצרים ממבצע אחר בסייבר מנדיי
לדוגמה: אם אתם מפעילים חנות למוצרי תקשורת וטלפונים ניידים תוכלו להציע את המבצע הבא: לקוחות רכשו טלפון חכם ממודל חדשני ב"בלאק פריידי" הם יוכלו לקבל כיסוי מתאים ב"סייבר מנדי".
הוספת מאפיינים חדשים לרכישת מתנות
על מנת להפוך את חודש המתנות לאטרקטיבי במיוחד באתר שלכם, כדאי להוסיף עוד מספר מאפיינים לאתר:
- רכישת המוצר וקבלתו ללא חשבונית פיזית בתוך הקופסה: לקוחות המעוניינים להזמין את המוצר כמתנה לחברים או בני משפחה יוכלו לשלחו ללא חשבונית המציינת את המחיר. החשבונית יכולה להישלח לרוכש בנפרד בדואר פיזי או בצורה מקוונת לכתובת האי-מייל.
- ניתן להוסיף אפשרות אריזה של המוצר בתור מתנה לפני שאתם מכניסים אותו לקופסה בה יגיע ללקוח.
- ניתן להוסיף אפשרות למשלוח כרטיס ברכה עם המתנה על מנת לתת ללקוח תחושה אישית של מתנה שנמסרה ישירות מהשולח.
קמפיין פרסום חכם בסיוע חברה המתמחה בתחום
אין זה משנה כמה הכנות תעשו לאתר שלכם לחגי נובמבר, אם לא הצלחתם למשוך אליו כמות גדולה מאד של גולשים. היעזרו בחברה המתמחה ביצירת קמפיין פרסום בגוגל, שיווק מקוון ברשתות חברתיות, פרסום בווידאו, ביוטיוב ופרסום בערוצים נוספים. בחודשים האלה חשוב להשקיע נכון את תקציב הפרסום על מנת לזכות לכמות ההמרות הגדולה ביותר.
חשוב להשקיע גם במיתוג החנות שלכם ולייצר מסר שיווקי אחיד בו הלקוח מזהה את המותג שלכם במהירות. הצבעים של האתר צריכים להתאים למסר, הקופירייטינג שלו צריך להתאים לקהל היעד וההחלטה על מיקום המוצרים בדף הבית ובקטגוריות השונות צריכה להתאים לדרך בה הלקוח שלכם מסייר באתר.
אל תשכחו את החגים הקרבים בסוף דצמבר…
אחרי שהתכוננתם לחגי נובמבר תוכלו לאמץ את כל הטכניקות הללו גם לחגים שחלים בסוף דצמבר. חשוב להכיר את הקהל שלכם היטב ולדעת אילו חגים מדברים אליו? בישראל השנה חנוכה מתחיל כבר ב-22 לחודש. החג נמצא בהתאמה כמעט מלאה לחגיגת הקניות בארה"ב, אירופה וסביב הגלובוס לקראת הכריסטמס.
קופירייטינג אפשרי לחנוכה
בישראל תוכלו להתחיל להכין את הקופונים והמבצעים תחת הכותרת "דמי חנוכה". הוסיפו את הלוק-אנד-פיל של נרות החג על גבי החנוכייה, הסופגניות וכמובן איור של דמי החנוכה לקופונים. תוכלו להכין מבצעים יומיים תחת הכותרת "נר ראשון", "נר שני" וכדומה. הפכו את המבצעים לאטרקטיביים יותר ככל שאתם עולים במניין הנרות.
נרות החג: מייל אוטומטי לרשימת התפוצה
מי שיכול לתכנן קמפיין מעט מורכב יותר הכולל דיוור יומי אוטומטי, יכול להפוך את המבצע של היום הבא לסודי עד חצות. בשעה זו ישלח מייל אוטומטי לרשימת התפוצה של האתר עם המבצע היומי לנר הנוכחי. בדרך כלל לא מומלץ להיות בקשר כל כך הדוק עם הרוכשים שלכם. אך מבצעי שמונת הנרות של חנוכה עשויים לתת לכם את הלגיטימציה לעשות זאת. למי שאינו מעוניין לקבל מייל יומי: תוכלו להוסיף כפתור הסרה מיוחד רק מרשימת ההפתעות של חנוכה מבלי שיוסר לחלוטין מרשימת התפוצה במהלך השנה.
מבצעי חג המולד
חג המולד מקביל בישראל לכל אחד משלושת החגים בהם לא תעזו לעבור את מפתן הדלת המשפחתית ללא מתנה. הן הילדים והן ההורים זוכים למתנות בסכומים משתנים בחג הזה. עבור רבים מהם מדובר ביום בו מתנה בשווי מאות דולרים נחשבת לגיטימית לחלוטין.
הצרכנים בארה"ב ובאירופה מכינים כבר בחודשים שלפני החג את רשימת המתנות האהובה עליהם. פלטפורמות שונות מאפשרות להם לשלוח לחברים ולבני משפחה איזו מתנה היו רוצים לקבל? (ברחבי העולם זה נחשב ללגיטימי לקראת חג המולד, במיוחד בגילאי העשרה, לבחור את המתנות). חלק מרכישת המתנות מתבצעת כבר בחודש שלפני על מנת שהרוכש יקבל את המתנה ויספיק לעטוף אותה בקפידה לקראת החג. היא מוסתרת בבית עד ליום שבו תמוקם ליד עץ האשוח המקושט בנורות צבעוניות.
איך אתם מרוויחים ממנהגי חג המולד?
דפוסי הצרכנות לקראת חג המולד הופכים את משימת הכנת האתר שלכם לחג לאתגר מרתק. תוכלו להציג בעמוד הראשי את המוצרים המבוקשים ביותר עבור נשים וגברים ולכוון את הגולשים שלכם למוצר מסוים.
אחת הטכניקות הקלות לשינוי זה היא – באמצעות הוספת ממשק לרשימת "מתנות נחשקות – המכונה "Wish List". תנו לגולשים שלכם לשתף עם חברים ובני משפחה באי-מייל או בהודעה אישית במסנג'ר איזה מתנה ירצו לחג והעניקו להם את האפשרות לרכוש אותה בעבורם במספר הקלקות. תוכלו גם להוסיף אפשרות להקדשה אישית הנלווית למתנה ומוטבעת עליה או מודפסת על גבי כרטיס ברכה.
כפי שציינו קודם, כאשר אתם מוסיפים אפשרות לקבל את החבילה ללא חשבונית פיזית בתוך הקופסה, הקונים שלכם יכולים להזמין את המתנה ישירות לנמען. את החשבונית עצמה, עם סכום הרכישה, תוכלו לשלוח בצורה מקוונת ללקוח שבצע את ההזמנה.
לסיכום, חגי נובמבר ודצמבר מגיעים אלינו וטומנים בחובם אפשרויות אינספור להגדלת כמות המכירות שלכם באלפי אחוזים. היעזרו בחברה מקצועית שתכין את האתר שלכם ואת קמפיין הפרסום לחגיגת הקניות הגדולה בארץ ובחו"ל ותופתעו לגלות איך האתר שלכם הופך להיות מנוע הצמיחה המרכזי של העסק.