במאמר הקודם בסדרה התחלנו לדבר על הטיפים החשובים באמת לשיווק במדיה חברתית, אותן פעולות ואסטרטגיות הדרושות למותגים על מנת להצליח בפעילות הסושיאל שלהם. הכלל הראשון הוא כמובן – אל תתעלמו מהמדיה החברתית. כיום על מותגים לייצר שיח ונראות איכותית ועקבית במדיה החברתית כחלק אינטגרלי מאסטרטגיית השיווק הכוללת שלהם ועליהם לעשות את זה בצורה מושכלת היות וקשר בלתי אמצעי אם הלקוחות יכול להוות חרב פיפיות אם לא נעשה בצורה נכונה.

במאמר זה נמשיך עם הטיפים החשובים באמת כיצד להתנהל נכון בזירה החברתית באינטרנט

תהיו עצלנים

כן, זה נשמע לא טוב על הנייר אבל זה נכון. אמנם ישנה חשיבות לקשר של אחד-על-אחד אבל המטרה היא להגיע לכמות גדולה של אנשים. על מנת לעשות את זה עליכם לגרום ללקוחות להגיע אליכם ולא אתם אליהם. הגישו להם תוכן איכותי , הציעו מומחיות או שלמו כסף על מנת להיות תמיד בחזית המקומות בהם נמצאים הלקוחות שלכם.

עשו פחות

אל תתפזרו, במידה ותהיו נוכחים בכל המדיות החברתיות בו זמנית סביר להניח שתשיגו תוצאות בינוניות בכולן, או פחות, במקום תוצאות מעולות בחלק מהן. לכן, התמקדו ביצירת תוכן איכותי ומשמעותי, כיתבו מאמרים והפיצו אותם,  וצרו קשר עם הקהל באופן בלתי אמצעי.

התעלמו ממגמות

טרנדים הם כמו גלים בים, הם באים והולכים. התמקדו במדיות החברתיות שהן לאוו דווקא "לוהטות" באותו רגע אלא ביחרו את זירת המדיה החברתית המתאימה למותג ולעסק שלכם ואשר מציעות גישה אל סוג הקהל הרלבנטי למוצרים והשירותים אשר אתם מציעים.

תהיו אמיתיים

אנשים רוצים לתקשר עם אנשים אמיתיים, כאלו עם פנים, קול ושם, הם לא רוצים לתקשר עם חברות נטולות פנים. לצערנו, חברות עדיין לא מבינות את זה ולא מציעות קשר ישיר ואמיתי עם הלקוח. לכן, הציעו ללקוחותיכם קשר אמיתי המבוסס על אמון ותגובה בזמן אמת.

ניקטו עמדה

אנשים לא קונים את מה שאתם עושים אלא את הסיבה שבגללה אתם עושים את זה. חישבו על אותן חברות שאתן מעריכים, כולן התחילו עם הסיבה לעשייה שלהן ולא עם העשייה עצמה. חברות גדולות באמת מתחברות למטרה גדולה יותר מאשר הן עצמן והדבר גורם לאנשים לחיבור רגשי למותג. אם אתם רק מוכרים מוצר או שירות תמצאו את עצמכם תקועים בזירת המחיר, אם תתחברו למטרה גדולה יותר או תספקו רגש אז תוכלו להמיר את המותג שלכם למשהו גדול יותר.

מידדו את הדברים הנכונים

בדקו את יעילות פעילות המדיה החברתית שלכם באמצעים הנכונים. טוויטר, למשל, הוא דרך נהדרת לייצר תקשורת עם אנשים אבל הוא לא מייצר כל הכנסה. לעומתו, שיווק במייל וניוזלטרים, הוא עדיין האמצעי הרווחי ביותר, לכן מידדו את הצלחת הפעילות המקוונת שלכם בפרמטרים הנכונים.

שכחו מתגובות בבלוגים

רוב האנשים (90%) צורכים תוכן, מעט מאד אנשים מתקשרים עם תוכן (9%) ואילו רק 1% ממש מייצרים תוכן באינטרנט. כפי שניתן לראות, המספרים אינם ממש מעודדים בכל הנוגע למעורבות הגולשים ולכן יש להשקיע מאמצים לא רק ביצירת תוכן אשר מייצר שיחה ועניין אלא יש לעודד את הקהל אשר תורם לה היות והם אלו אשר יוצרים את השיח סביב המותג והתוכן.

"הכתירו" מומחה מדיה חברתית

ארגונים נוטים להיות מנוהלים לא אחת על ידי בירוקרטיות ופוליטיקות פנים ארגוניות אשר מכתיבות תהליכי קבלת החלטות לעיתים לא רציונליות או נכונות. על מנת לשמור את פעילות המדיה החברתית שלכם יעילה ומושלמת עבור המותג שלכם, נסו לנתק את תהליכי קבלת ההחלטות בנושא זה מקשיים פנים ארגוניים וצרו אוטוריטה בתחום אשר תקבל החלטות על בסיס אינפורמציה וידע מושכל בלבד ולא על פי דעת בעל השכר הגבוהה ביותר או בעל הכוח הפנים ארגוני החזק ביותר.