עולם השיווק המקוון נחלק כיום לשלוש קטגוריות עיקריות: פרסום ממומן המבוסס על מחיר להקלקה על מודעה, עולם השיווק האורגני המבוסס בעיקר על מיקום גבוה במנועי החיפוש ושיווק ברשתות חברתיות כמו: פייסבוק, אינסטגרם ורשתות אחרות. ניהול נכון של כל אחד מהערוצים הללו, תוך יצירת תמהיל פרסום נכון, מסוגל להניב כמות גדולה של המרות במחיר משתלם יותר מהשקעה של תקציבי בפרסום ממומן בלבד.
אחד מהערוצים הבולטים כיום לקבלת תוצאות אורגניות הוא YouTube, אתר הסרטונים הענק בבעלות גוגל. מי שמצליח למקם את עצמו בראש עמוד התוצאות בדרכים שונות באתר, יוכל לככב בחלק ממילות החיפוש גם בתוצאות עמודי החיפוש. בנוסף, יוכל לזכות לכניסות של קהל איכותי שנחשף לשירות ולמוצר עוד לפני שהגיע לאתר החברה וליצור מוניטין באמצעות יוטיוברים, אושיות רשת שמיצבו עצמם כאוטוריטות הממליצות על מוצרים בנישות שונות.
כיצד מגיעים בעמודים הראשונים ביו טיוב?
ביו טיוב ניתן להשתמש במגוון רחב של דרכים על מנת להגיע לקהלי היעד שלכם. הדרך הראשונה היא באמצעות קידום של סרטון וידיאו שיצרתם. סרטון זה יכול להיות מדריך מקצועי בנישה בה אתם פועלים או סרטון עדויות של לקוחות שהשתמשו במוצר.
הדרך לקידום הסרטון משלבת ניסיון והכרות עם המנגנון לפיו יו-טיוב מדרג את הסרטונים וההתאמה שלהם למנוע החיפוש. בדומה לקידום אתר יש משמעות גבוה לטקסט הנמצא בסרטון (הן על גבי המסכים השונים בו והן באמצעות כתוביות). יו-טיוב יודעים למשוך את הטקסטים הכתובים בהם בשפות שונות ולאנדקס את הסרטונים לפי תחומי עיסוק.
למשל, כאשר מדביר חרקים מעלה סרטון ובו פירוט מלא כיצד ניתן לרסס שטחי חוץ בגינה הביתית – התכנים המועברים בסרטון זה, לרבות הטקסטים הכתובים בו, יקדמו את אותו המדביר במילים הקשורות ל”ריסוס שטחי חוץ”.
בנוסף, יש משמעות לשדות הנשמרים בתיאור קובץ הסרטון ובשם שניתן לו. עוד לפני שמעלים את הסרטון ליוטיוב כדאי לוודא כי מילות המפתח הראשיות נמצאות בתיאור זה. כיצד מבצעים זאת? מקליקים באמצעות הלחצן הימני של העכבר על הסרטון ובוחרים ב “Properties” מנסים לשנות את השדות בלשונית “Details”. אם לא ניתן לשנות את השדות (חלק מקבצי הווידאו לא מאפשרים לערוך שינויים) ניתן להוריד תוכנות ייעודיות ולבצע את השינוי.
לאחר שמעלים את הסרטון חשוב להוסיף תיאור מפורט שלו, להשתמש במילות המפתח בשם הסרטון ולאחר מכן למשוך כמות גדולה של גולשים לצפות בו באמצעות רשתות חברתיות וטכניקות שיווק נוספות. ככל שהרלוונטיות שלו תהיה גבוהה יותר לגולשים – כך הוא יעלה בתוצאות החיפוש בתוצאות הרלוונטיות. חשוב לדעת כי עבור חלק מהביטויים מנוע החיפוש של גוגל ישלב את שלושת או ארבעת סרטוני הווידאו בדף התוצאות המילולי – כך תזכו לקידום נוסף ללא תשלום.
שימוש ביוטיוברים לקידום המותג
דרך נוספת לקבל תוצאות אורגניות היא באמצעות שילוב המוצר עם לינק על גבי סרטון המלצה או ביקורת מוצר שמבצעים בעלי סמכות ברשת. כיום יש וולוגרים ויוטיוברים המפעילים ערוצי ווידאו פופולריים ומקבלים רוח גבית מיו-טיוב עצמם. הבולטים שביניהם, בארה”ב, שהגיעו למיליוני צפיות בכל סרטון שהעלו לערוץ זכו להגיע אפילו לבית הלבן בתקופת נשיאותו של אובמה.
“סלבס” רשת אלה מקבלים תשלום עבור המלצה קצרה על מוצר שהם מראים בסרטון. חלק מהם לא מקבלים כל מוצר ובדקים אותו בעצמם וממליצים רק על מוצרי קוסמטיקה, מוצרי דיגיטליים, ציוד לאומנות או מוצרי מזון שבדקו והתרשמו מהם לטובה. אחרים, מוכנים לפרסם כל מוצר. הופעה קצרה של המוצר בסרטונים בנישה שלכם יכולה לקדם את המוצר בתוך יום אחד לכמות גדולה של מכירות ולהכניס כמות גדולה של גולשים לאתר שלכם לאחר שהגולשים חיפשו אותו ברשת.
לסיכום, יו טיוב מהווה היום מדיה לפרסום ממומן וקידום אורגני במגוון רחב של נישות. מומלץ להיעזר במומחים לקידום אורגני בפלטפורמה ולשלב קידום סרטונים פרי ידכם ושימוש ביוטיוברים לקידום על מנת ליצור כמות גבוהה של תוצאות אורגניות נוספות בתוך זמן קצר.