כחברה שקיימת מעל 12 שנה, אנחנו שומעים סיפורים רבים מלקוחות ונדהמים כמה חוסר שקיפות יש בין הצד המפרסם לבין צד הלקוח. חברת INCA מאמינה בשקיפות מלאה מול הלקוח והחליטה לתת לכם כמה דגשים לפני שאתם חותמים על חוזה עם חברה שמתעסקת בפרסום בדיגיטל.
פרסום בדיגיטל – הדגשים:
בעלות על הנכסים שלכם
כאשר עושים פרסום בדיגיטל, נדרש לפתוח חשבונות רבים. עבור כל השירותים תצטרכו לפתוח גוגל אנליטיקס כדי לעקוב אחר התנועות לאתר שלכם וניתוח הנתונים כמו דפים נצפים, המרות וכו'.
בקידום אורגני, תצטרכו לפתוח חשבון ב- Search Console שבעזרתו אפשר למדוד את התנועה והביצועים של האתר, לפתור בעיות ולהבליט את האתר בתוצאות החיפוש של Google.
בקידום ממומן בגוגל, תצטרכו לפתוח חשבון Google Ads שממנו מנהלים את הקמפיינים ובקידום ממומן בפייסבוק תצטרכו חשבון Business Manager ודף עסקי.
נכון, לפעמים הרבה יותר נוח שיש מישהו אחר שפותח עבורכם את כל הנכסים, אך לטובתכם עדיף שתפתחו אתם את החשבונות, תהיו הבעלים שלהם ותוכלו לראות ולבדוק את הנתונים באופן עצמאי. בנוסף, אם תעזבו ביום מן הימים את חברת הפרסום בדיגיטל ותעברו לחברה אחרת, תרצו שלחברה החדשה תהיה היסטוריה של הקמפיינים שלכם, שתוכל כבר להסיק מסקנות מקמפיינים שפעלו בעבר כדי לפרסם את העסק שלכם.
תשלום ישיר למערכות הפרסום
חברות שמציעות לכם לשלם את "תקציב המדיה" במקום שתשימו את הכרטיס אשראי שלכם במערכות, מראה על משהו חשוד. למעשה, הם יכולים לקחת מכם כסף על תקציב המדיה ולהוציא סכום אחר לחלוטין במערכות הפרסום. כאשר כרטיס האשראי שלכם נמצא בחשבונות הפרסום, אתם מודעים לתקציב המדיה שיוצא, מקבלים חשבוניות מגוגל ונמצאים במעקב מלא. אם נוצר מצב שאין לכם ברירה וחברת הפרסום בדיגיטל צריכה לשלם עבורכם את תקציב המדיה, הקפידו שתהיה לכם גישה לחשבון הפרסום כדי שתהיה לכם שקיפות מלאה ומעקב על התקציב היוצא.
מעקב אחר המרות
לא פעם, הגיעו אלינו לקוחות שניהלו קמפיינים בזמן ממושך ולא ידעו אילו תוצאות הם הביאו להם. כאשר מתחילים עם פרסום בדיגיטל, חשוב מאוד להקפיד על מעקב המרות. המרה היא למעשה כל פנייה שנעשתה לעסק שלכם דרך הפלטפורמות פרסום בדיגיטל.
כך למשל, אם אתם עושים קידום אורגני בגוגל, קידום ממומן בגוגל וקידום ממומן בפייסבוק, אתם תרצו לדעת כמה המרות הביאה לכם כל פלטפורמת פרסום ואחרי כמה חודשים להסיק מסקנות איזו פלטפורמה הכי יעילה עבורכם, באיזו פלטפורמה כדאי לכם להשקיע תקציב גבוה יותר וכו'.
כיום, ישנן מערכות צד ג' שאפילו משכללות את העניין ויכולות להכניס לכם את כל הלידים שמתקבלים למערכת אחת (כולל טלפונים וטפסים) ובאמצעותה אתם יכולים לנהל את כל הלידים במעין מערכת CRM. כלומר, תוכלו להסיק מסקנות לא רק לגבי כמות הלידים שמתקבלים, אלא גם לכמות העסקאות שאתם סוגרים מכל פלטפורמה. כך למעשה תמדדו את איכות הלידים ותוכלו לדעת איזו פלטפורמה הביאה לכם את הלידים האיכותיים ביותר.
דוחות
כפי שהזכרנו קודם, חברתנו מאמינה מאוד בשקיפות מלאה מול הלקוח. לכן, בחברתנו כל לקוח מקבל דוח מפורט בכל תחילת חודש על החודש שהיה. אתם משלמים ריטיינר לחברת הפרסום בדיגיטל, והיא צריכה לשקף לכם את התוצאות ואיפה אתם עומדים היום ביחס למצב ההתחלתי שלכם.
לסיכום, עבודה עם חברת פרסום בדיגיטל היא לרוב לטווח זמן ארוך ולכן חשוב שתקפידו על עבודה מסודרת, יעילה ומניבה את התוצאות הטובות ביותר עבור העסק שלכם. זכרו, העבודה הכרוכה בפרסום בדיגיטל דינמית מאוד וניתנת לשינוי ולחשיבה יצירתית כל הזמן. לכן, אם תקפידו על כל הדברים לעיל, תוכלו לנתח את הנתונים שלכם בצורה היעילה ביותר וכך לבקש שינויים מחברת הפרסום בדיגיטל שיתאימו לאופי העסק שלכם ולמטרות שהגדרתם.
שיהיה בהצלחה!