בספטמבר האחרון נפתחה אופציית הפרסום הממומן באינסטגרם, כחלק ממכונת הרווחים המשומנת של פייסבוק, אשר קנו את אינסטגרם זה מכבר. האופציה נפתחה ב- 30 מדינות, אחת מהן היא ישראל. אולם, פייסבוק יודעים טוב מאד כי יש להגביל את פרסום באינסטגרם לנראות מסוימת ולכמות מסוימת על מנת לשמור על האופי החברתי של הרשת, ולכן – גם באינסטגרם הם החילו חוקים נוקשים לפרסום. אין ספק כי מהחוקים הנוקשים כולם יוצאים נשכרים – הגולשים אינם עוזבים את הרשת בשל “מסחור יתר” והמפרסמים מחויבים לחשוב ולבצע פרסום באינסטגרם באופן יצירתי ואחר, כזה שיתאים למגבלות הרשת. win-win. זה אולי נשמע “מגביל” אבל הרציונל העסקי מאחורי ההחלטה בהחלט מובן
אז בואו נתחיל…מה המשמעות של פרסום באינסטגרם לעסקים?
פרסום באינסטגרם – יתרונות:
היתרון המובהק הוא, כמובן, היכולת לפלח את קהלי היעד בקטגוריות של מין, גיל, מצב משפחתי, אזור מגורים, תחביבים וכדומה, כפועל יוצא מיכולות הפילוח של פייסבוק.
אינסטגרם מאפשרת למותגים לקשר את המודעה למספר אפיקים: קניית מוצר ישירות מהרשת, קריאה נוספת, הורדה וכיו”ב.
לאינסטגרם ולפייסבוק כלי אופטימיזציה משותפים דרכם אפשר לנהל קמפיינים ביעילות בשתי הרשתות גם יחד.
לאינסטגרם בישראל יש מעל למיליון וחצי משתמשים, אשר רובם הם קהל היעד המחוזר של המפרסמים (צעירים, מאמצי חידושים וכיו”ב)
מה פלטפורמות בפרסום באינסטגרם?
1. תמונות
2. סרטונים באורך של עד 30 שניות
3. marquee – מוצר ייעודי להפצת מסרים בהיקף רחב בטווח קצר
למי מתאים פרסום באינסטגרם?
1. לכל מותג אשר מעוניין בקהל צעיר (18 – 49 הם הגילאים העיקריים של הגולשים. ממוצע גיל הגולשים הוא 29)
2. לכל מותג אשר יכול ורוצה להיתפס אסתטי, מגרה, חברתי, מעוצב…
3. למותגים המקושרים היטב ברשת ויכולים להשתמש באינסטגרם כמינוף לאתר, לפייסבוק, לרכישה און ליין וכדומה
מתחילים לפרסם באינסטגרם – צעדים ראשונים
קודם כל, חשוב לדעת שגם אם אין לכם חשבון אינסטגרם פעיל עדיין תוכלו לפרסם. על מנת לעשות את זה פשוט קשרו את הדף העסקי שלכם בפייסבוק ו…אתם בפנים.
בתור צעד שני, הכנסו ל”הגדרות” של העמוד הפייסבוק העסקי שלכם. שם תוכלו להבחין בלשונית חדשה שנוצרה בשם “מודעות אינסטגרם”.
מכאן הדרך מתחברת לניהול הקמפיינים שלכם בפייסבוק כפי שאתם כבר מכירים אותה. התחברו ל”מנהל המודעות” שלכם או הקימו אחד חדש במידה ואין לכם.
השלב הבא בהקמת הקמפיין שלכם הוא הורדת ה power editor, כלי ניהול הקמפיינים המתקדם של פייסבוק. על מנת לעשות זאת השתמשו בדפדפן כרום. לא רוצים להוריד? תמיד תוכלו להקיש על הקישור בראש מנהל ההודעות שלכם.
יוצרים קמפיין ומודעות – תהיו יצירתיים וממוקדים
על מנת להתחיל פרסום באינסטגרם, הגדירו קודם יעדים ומטרות: קליקים לאתר, התקנת אפליקציה או צפיות בווידאו. חישבו טוב מה אתם מעוניינים לקדם והאם אינסטגרם היא באמת הפלטפורמה המתאימה לכם.
בואו נדבר על המודעות שלכם רגע – חישבו היכן הן מוצגות ומי צופה בהן. אינסטגרם היא רשת חברתית מובילה שמנציחה את כוחה של התמונה והעברת המסר בצורה ויזואלית. זה לא המקום לחשוב על טקסטים ארוכים או מסרים מורכבים. למעשה, טקסטים ארוכים ומסרים מורכבים הם בדיוק ההפך ממה שצריך להכיל קמפיין מוצלח וממיר, לכן מקדו את המסר השיווקי שלכם כמה שיותר.
אנשים באינסטגרם מגיעים לצפות בתמונות ככה שהתמונה שלכם צריכה לבלוט, להיות שונה, למשוך את תשומת הלב. וזאת כבר משימה לא פשוטה. חשבו טוב על תמונה חזקה שמעבירה את המסר השיווקי שלכם במבט אחד, כזאת שלא ניתן להשאר אדישים אליה.
יש לכם תמונה כזאת? מעולה. עכשיו הגיע הזמן לחשוב על טקסט. במקרה הזה מדובר במה שמכונה מיקרו-קופי. שורת טקסט קצרה וחדה שמעבירה את המסר שלכם במבט אחד. תחשבו טוב מה יתפוס את תשומת הלב של הצופה ולא ישאיר אותו אדיש- על איזו תועלת אמיתית אתם מדברים איתו?
זהו, קבעו לעצמכם תקציב וצאו לדרך. לא לשכוח לעקוב אחרי הקמפיין שלכם. בדקו ביצועים והמרות וכל הזמן בצעו שיפורים והחליפו קריאייטיב.
פלטפורמת פרסום באינסטגרם היא הזדמנות מעולה למפרסמים, אולם לא לכולם.
רוצים לדעת יותר? אנחנו כאן לשירותכם. צרו עמנו קשר בטלפון 1-700-70-90-71