שיווק נדל"ן – יוצרים חשיפה מרבית לקונים פוטנציאליים ברשת
ישראל היא מדינה שבה תחום הנדל"ן נשאר לאורך שנים לוהט. מחירי הנכסים ממשיכים להאמיר ובכל שנה מתבצעות עשרות אלפי עסקאות. לא בכדי, מומחי שיווק נדל"ן בישראל מוצאים את עצמם מול תחרות עצומה ברשת.
לכן, קיימת חשיבות עצומה עבור חברות שיווק נדל"ן לתכנון אסטרטגית שיווק בדיגיטל שתאפשר למקסם את כמות החשיפה ללקוחות פוטנציאליים
בתחומים שבהם יש לא מעט תחרות כמו שיווק נדל"ן, ההשקעה הכספית על פרסום גדלה הן בפרסום של קמפיינים ממומנים באתרים שונים ברשת המבוססים על הקלקות (PPC), והן בקידום אתרים אורגני (SEO). כשיש יותר חברות המתחרות על העמוד הראשון נדרשת אסטרטגיה חכמה לניצול נכון של תקציב הפרסום.
בנישה של שיווק נדל"ן יש מספר שחקנים עיקריים בתחום. קבלנים, יזמים ומתווכים מתחרים למעשה על אותה קבוצת רוכשים. לכן, יש ליצור קמפיין שמדגיש את היתרונות של כל אחד מהם על פני האחרים, ולא להתמקד רק בפרסום הנכס.
לכל פרויקט שיווק דיגיטלי נדל"ן יש קהלי יעד שונים לחלוטין וכל העוסק במשימה המאתגרת של שיווק נדל"ן צריך לקחת זאת בחשבון. בניין חדש ויוקרתי בתל־אביב ימשוך קהל שונה מחידוש מבנה ישן בעיר אחרת. לכן, הדבר החשוב ביותר כשמתחילים שיווק נדל"ן הוא לזהות את המאפיינים הייחודיים של כל אחד מהפרויקטים ולמפות את קבוצות האוכלוסייה שירכשו אותו. למשל, ישנם פרויקטים שבהם הרוכשים הפוטנציאליים ימצאו את הנכסים ברשתות החברתיות – ושם חברות שיווק נדל"ן צריכות למקד את עיקר תקציב השיווק. ישנן רשתות רבות, ולא רק פייסבוק, לכן צריך למצוא את הרוכשים ברשת שבה הם נמצאים מרבית היום. למיזמים אחרים דווקא יתאים יותר פרויקט של פרסום במנוע החיפוש של גוגל.
לאחר שמאתרים את אפיקי הפרסום הכדאיים ביותר בהתאם לקהלי היעד, חשוב לבנות את אסטרטגיית הפרסום הנכונה. כאשר מתכננים קמפיין שיווק נדל"ן לכל יזם או קבלן יש אסטרטגיה אחרת. ניתן לבחור בבנייה של מערך פרסום שנועד להגיע לקהל רחב מאוד, לכמות גדולה של פונים, גם אם הם לא נמצאים כרגע בשלב של החלטה על רכישת נכס. מדובר למעשה בחוק המספרים הגדולים – ככל שמביאים יותר לידים קיים סיכוי טוב יותר שכמה מהם יהיו הקונים הפוטנציאלי לנכסים. אסטרטגיה אחרת ושונה מתמקדת דווקא באיכות של כל ליד (פרטי המתעניינים שמגיעים דרך הפרסום). חברות שנוהגות באסטרטגיה זו יעדיפו לא למשוך כמות גדולה של אנשים, אלא לבנות קמפיין שמושך את הקונים הפוטנציאליים בלבד.
ב-INCA אנו משלבים בין מספר ערוצי פרסום שונים, בהתאמה אישית ללקוח בכל פרויקט שיווק דיגיטלי נדל"ן
לקוחות רבים בתחום הנדל"ן מגיעים דרך מודעות פרסום בגוגל אדס, המופיעות במנוע החיפוש של גוגל ובאתרים שותפים. היות והתחרות עצומה, יזמים המשווקים פרויקטים חדשים וכן חברות שיווק נדל"ן יד־שנייה עשויים להוציא כסף רב על כל קליק, גם אם לא בוצע על ידי לקוח פוטנציאלי. לכן, חשוב לנהל את הפרויקט באופן מושכל, תוך ביצוע אופטימיזציה לקמפיין בזמן־אמת. כך, תקציב הפרסום ינוצל באופן המיטבי. כשעושים שיווק דיגיטלי נדל"ן בשיטה זו, כל אחת מהמודעות מפנה לדף נחיתה שיש לתכננו באופן מיטבי, על בסיס ניסיון רב ביצירת חוויית משתמש שתניע את הגולשים להשאיר את פרטיהם בטופס או להתקשר טלפונית לחברה לקבלת פרטים על הנכס.
מידע נוסף >דרך נוספת להגברת החשיפה ברשת היא באמצעות תהליך קידום אורגני של אתר האינטרנט של החברה ולבצע פעולות מתאימות כדי שיעלו בתוצאות החיפוש בגוגל. מדובר בתהליך שדורש זמן וניסיון בתחום, בייחוד בזירה התחרותית של הנדל"ן שבה יש מאות מתווכים, קבלנים ויזמים המתחרים בדיוק על אותו ביטוי חיפוש. לכן פרויקט שיווק נדל"ן חכם פועל הן בקידום ממומן והן בקידום אורגני.
מידע נוסף >הפלטפורמות השונות לפרסום דרך פייסבוק מציעות מגוון שיטות לבחירתנו – קמפיין הפניית תנועה לאתר או לדף נחיתה, קמפיין לידים, רימרקטינג ועוד, וכל זאת תוך פילוח מקסימלי של קהל הגולשים הרלוונטי לתחום עריכת הדין. קידום אתרים לעורכי דין דרך פייסבוק מאפשר לנו לטרגט באופן יעיל במיוחד את כלי הפרסום הנוחים לנו ביותר (אחרי הכל, לא בטוח שכל הכלים שמנינו לעיל רלוונטיים לתחום), לחשוף לקהל רחב של לקוחות פוטנציאלים את פועלו של האתר ובסופו של דבר להפוך גולשים ללקוחות.
מידע נוסף >אם התחלתם פרויקט שיווק דיגיטלי נדל"ן חשוב לשלב בו גם שמירה על נוכחות קבוצה ורציפה ברשת. אחת הדרכים הטובות ביותר לעשות זאת היא באמצעות תחזוקה של העמודים שלכם ברשתות החברתיות השונות. דף שאינו מתעדכן מתחיל לאבד עוקבים. לעומתו, דף שממשיכים להתפרסם בו פוסטים הרלוונטיים לקוראים, ימשיך לצבור עוקבים ויסייע לבנות הן קשר רצוף עם רוכשי נכסים והן מוניטין. הציצו בדפי הפייסבוק של חברות הנדל"ן הגדולות ותגלו כי הן צברו לאורך השנים אלפים של עוקבים הנחשפים כל פעם לפרויקטים חדשים בבנייה. אחד הדברים היפים ברשתות האלה הוא שהקהל הוא דינמי וממשיך להשתנות, וגולשים חדשים מצטרפים לרשת.
מידע נוסף >קידום אתרים לעורכי דין דרך פלטפורמות השיווק אווטבריין או טאבולה לא יעשה בדרך כלל כערוץ פרסום עצמאי, אלא יעמוד בשורה אחת עם כלי פרסום נוספים (פרסום אורגני, ממומן, פייסבוק, יוטיוב ועוד). אין ספק שמדובר בכלי עוצמתי ואפקטיבי שנועד להגיע אל קהל לקוחות פוטנציאלי רחב ומאפשר לצמצם את קהל היעד הרלוונטי בלבד על ידי שילוב של קמפיין רימרקטינג בשיתוף גוגל או פייסבוק.
מידע נוסף >כאשר מתחילים שיווק נדל"ן חשוב לשים לב גם לאסטרטגיית התוכן. היום אפשר להעלות כתבות באתרי חדשות וכלכלה המגיעות לקהלי היעד, בונות מוניטין ומעניקות מידע נוסף על החברה. הכתבות למעשה נותנות לנו את האפשרות "לצבוע" קהל רלוונטי באמצעות הפיקסל, לחמם אותו ולפרסם לאותו קהל פרסום בפלטפורמות כמו פייסבוק ואינסטגרם כדי להמיר אותו לליד.
מידע נוסף >דרך נוספת לבצע שיווק דיגיטלי לנדל"ן היא פרסום בווידאו במגוון רחב של ערוצי פרסום, מיוטיוב ועד לקטעים המפורסמים ברשתות החברתיות. הפרסום יכול להיות סרטון תדמיתי קצר על הפרויקט או קטע וידאו כללי על העיר שבה הוא ממוקם. גם פה, נדרשת אסטרטגיה נכונה לפרסום כדי לנצל באופן מיטבי את תקציב הפרסום.
אנחנו מסייעים ללקוחות שלנו להתמקד רק במה שחשוב. אלה כמה מהחברות והארגונים להם אנחנו מייעצים.