חנויות האפליקציות הן שוק מאוד תחרותי ובכל שנה הופכות ליותר ויותר תחרותיות עם מאות אלפי אפליקציות שזמינות להורדה בכל קטגוריה. חברות פיתוח אפליקציות צריכות להילחם על תשומת הלב של המשתמשים בים המתחרים, אבל איך ניתן לנצח את המתחרים שלנו?

הכלי שיש לנו בתור מקדמים הוא ASO – App Store Optimization או בעברית אופטימיזציה של חנות האפליקציות, זהו תהליך של שיפור הנראות והנגישות של אפליקציה בחנות האפליקציות במטרה להגדיל את מספר החשיפות וההורדות של אותה אפליקציה בעזרת ביצוע משימות ותהליכים שעוזרים לשפר את הנראות של האפליקציה ובצגה שלה ביותר חיפושים.

אז איך תוכלו לקדם את האפליקציה שלכם? מהם עקרונות הבסיס שיש לבצע כדי לקדם את האפליקציה שלנו בחנויות האפליקציות?

מחקר מילים ובחירת ביטויי מפתח רלוונטיים:

בדיוק כמו בקידום במנועי החיפוש של גוגל (SEO) כך גם בקידום בחנויות האפליקציה חשוב לבחור בביטויים רלוונטיים שיעזרו למשתמשים למצוא את האפליקציה שלנו.

כדי לבחור במילים הנכונות יש לבצע תחילה מחקר בכלים לניתוח מילות מפתח, הכלים יעזרו לנו לבצע מחקר על מילות המפתח הנפוצות ביותר ויעזרו לנו לבחור במילים הרלוונטיות ביותר לאפליקציה שלנו.

כאשר בוחרים מילות מפתח חשוב לקחת בחשבון מספר פרמטרים:

  • רלוונטיות: מילת בפתח צריכה להיות רלוונטית לאפליקציה שלכם
  • נפח חיפוש: מומלץ לבחור בביטויים עם נפח חיפוש גבוה, דבר המעיד על ביקושים גבוהים, מה שיכול להגדיל את הסיכוי שלנו להופיע ביותר חיפושים.
  • מידת התחרות: יש מילים עם מידת תחרות גבוהה ויש מילים עם מידת תחרות נמוכה.
    ביטוי מפתח רלוונטי לאפליקציה עם נפח חיפושים גבוה ומידת תחרות נמוכה יהיה קל יותר לדירוג במקום גבוה בתוצאות החיפוש.

אחרי שבחרנו את מילות המפתח הרלוונטיות אנחנו צריכים לשלב אותן בשם ותיאור האפליקציה בסרטוני ההדגמה ובצילומי המסך של האפליקציה שלנו.

בחירת שם ותיאור מושכים לאפליקציה שלנו:

השם והתיאור של האפליקציה הם בין הדברים הראשונים שהמשתמשים יחשפו אליהם בחנות האפליקציות, חשוב לבחור שם ותיאור קצרים, ממצים ושיווקיים ש"ימכרו" את האפליקציה שלנו למשתמשים ויגרמו להם ללחוץ דווקא על האפליקציה שלנו ולהוריד אותה.

שם האפליקציה: 

כאשר אנחנו בוחרים שם לאפליקציה, חשוב לשלב את מילת המפתח הרלוונטית לאפליקציה שבחרנו במחקר המילים בשלב הקודם. השם צריך לרמוז למשתמש מה האפליקציה שלנו עושה.

טיפ: גם אם כבר יש שם לאפליקציה שלנו עדיין ניתן לנסות לשלב את ביטוי המפתח בשם למשל אם יש לנו אפליקציה לספירת צעדים שנקראת "'Walk" ניתן להוסיף את ביטוי המפתח "Step Counter". לדוגמא: Walk – Step Counter

תיאור האפליקציה:

כשכותבים את תיאור האפליקציה, חשוב לציין את היתרונות של האפליקציה ולתאר את הפונקציונליות שלה. חשוב שהתיאור יהיה מעניין, מושך את העין קצר ומתומצת כזה שיגרום למשתמשים לקרוא אותו עד הסוף.
חשוב מאוד לא לשכוח לשלב את ביטוי המפתח גם בתיאור.

בחירת אייקון לאפליקציה:

חשוב לבחור אייקון בולט שמושך את העין בחנות האפליקציות ויכול לגרום למשתמשים להקליק דווקא על האפליקציה שלנו.

ישנם מספר אלמנטים שניתן לשלב בעיצוב האייקון:

  • פשטות: האייקון חייב להיות פשוט וברור, כזה שמאפשר למשתמשים להבין מה האפליקציה עושה.
  • זיהוי: האייקון צריך להיות מזוהה בקלות, כזה שמשתמשים יזכרו.
  • גודל: חשוב שהאייקון יהיה עם אלמנטים ברורים שניתן להבין בכל גדלי המסך, גם במסכים קטנים במיוחד.
  • צבעים: שימוש בצבעים עזים ומושכים כדי למשוך את תשומת לבם של המשתמשים.
    טיפ: בחרו בצבע שמייצג את המותג שלכם ומתאים למה שאתם רוצים לשדר, צבע כחול לדוגמא משדר אמינות וביטחון.

בחירת הקטגוריה המתאימה ביותר לאפליקציה שלכם:

כל האפליקציות בחנויות האפליקציות מקוטלגים לפי קטגוריות, בחירה בקטגוריה הנכונה היא קריטית כדי לעזור למשתמשים למצוא את האפליקציה שלנו בקלות.

ישנן מספר קטגוריות כלליות כגון: משחקים, מוזיקה, כספים, תזונה, כושר וכו'…

לוקליזציה:

לוקליזציה היא תהליך של התאמה לשוק יעד ספציפי, תהליך זה כולל תרגום הטקסטים והתוכן באפליקציה לשפה המקומית, כמו כן התאמת האפליקציה לתרבות המקומית. לוקליזציה מאוד חשוב לאפליקציות שפונות לשווקים בינלאומיים היא יכולה לעזור למשתמשים להבין את האפליקציה יותר בקלות ולהגדיל את סיכויי ההצלחה שלכם בשווקים הללו.

בנוסף להתאמת האפליקציה לשפה ולתרבות המקומית גם חשוב לקחת בחשבון את החוקים והתקנות בשוק היעד, החוקים משתנים ממקום למקום וחשוב לבצע התאמות בהתאם. לדוגמא: איסוף מידע על משתמשים מאוד משתנה ממדינה למדינה.

הוספת צילומי מסך וסרטוני הדגמה:

צילומי מסך וסרטוני הדגמה הם דרך מצוינת להציג את האפליקציה שלכם ולהדגים איך האפליקציה עובדת. חשוב להקפיד להציג סרטונים ותמונות איכותיים אש ימחישו את אופן הפעולה של האפליקציה והיתרונות המרכזיים שלה.

ביקורות ודירוגים חיוביים:

ביקורות ודירוגים חיוביים הם דרך מצוינת להגדלת האמון באפליקציה שלכם. ביקורות חיוביות יכולות לגרום למשתמשים להוריד את האפליקציה שלכם ואף להמליץ עליה לחברים.

לסיכום ASO הוא תהליך שיכול לקחת זמן, חשוב להשקיע זמן בביצוע מחקר מקיף ולבצע בהתאם את המשימות שפירטנו במאמר זה כדי לשפר את הדירוג והחשיפה של האפליקציה שלכם.