כדי ליהנות היום מטראפיק אורגני עשיר חייבים לשלב מילות מפתח בטקסטים, אבל שילוב-יתר עלול דווקא לפגוע בתוכן. אז מה עדיף? מסתבר שזה בכלל לא מה שאתם צריכים לשאול

בעולם השיווק הדיגיטלי קיים לעתים בלבול בין תחום ה-SEO המורכב והסבוך, לבין עבודת התוכן בכלל, ועבודת התוכן השיווקי והמותגי בפרט. פעמים רבות מתקיימים ויכוחים בין שני הצדדים: אנשי ה-SEO מצדם מפעילים לחץ על הכותבים להכניס כמה שיותר מילות מפתח, שיסייעו לקדם את התוכן כמה שיותר גבוה במנועי החיפוש; ואילו אנשי התוכן מתנגדים ומבקשים להפחית כמה שיותר בשימוש במילות מפתח שחוזרות על עצמן, בטענה כי הדבר פוגע באיכות התוכן והופך אותו ל"משרתו של ה-SEO", במקום להתמקד ביצירת עניין לקוראים.

אז האם אנשי ה-SEO ואנשי התוכן הם בעלי אינטרסים מנוגדים ומקלקלים אחד לשני את העבודה? או שהם צריכים להיות בכלל החברים הכי טובים?

התשובה, כמו בכל דבר בחיים, נמצאת איפשהו באמצע. הסיבה לכך היא שהאינטרסים של שתי המחלקות האלה, שבדרך כלל מאוישות על ידי אנשים שונים, חשובים באותה מידה לבעל האינטרס האמיתי בכל פרויקט – הלקוח המשלם. בסופו של דבר ללקוח יש אינטרס כפול: הוא גם רוצה שהתוכן שלו יקודם בגוגל על מנת ליהנות מטראפיק אורגני עשיר; והוא גם מעוניין שהתוכן יהיה איכותי, אחרת הגולשים אולי ייכנסו לאתר שלו, אבל הם ימהרו לצאת בגלל שלא מספיק מעניין להם, או שהם פשוט לא יטרחו לחזור שוב.

כדי לענות על האינטרס המשולב הזה, על אנשי SEO ואנשי תוכן ללמוד לעבוד יחד ולכבד אחד את המומחיות של השני. אנשי ה-SEO חייבים ללמוד להקשיב לאנשי התוכן ולדעת לוותר לפעמים על מילות מפתח פופולריות (מחופשות), כאשר אנשי התוכן מתעקשים שאלה מילים שממש מפריעות לתוכן ופוגעות פגיעה ממשית באותנטיות שלו. מצד שני, אנשי התוכן חייבים לדעת להתגמש איפה שאפשר, ולנסות בכל כוחם וכשרונם היצירתי לשלב מילים מחופשות במאמר – ככל שניתן בגבולות הסביר.

טענה נוספת שעולה בשנים האחרונות ופוגעת באינטרס של הלקוח היא ש"תוכן טוב מייתר את ה-SEO: אם תייצרו תכנים מעולים, אז הם יצופו בגוגל גם בלי שום מאמץ". זוהי טענה מטעה, שמקורה כנראה באנשי תוכן מתוסכלים שלא ממש ששים להתגייס לעבודת ה-SEO בתהליך הכתיבה. האמת הפשוטה היא שתוכן ו-SEO עובדים הכי טוב כשהם משולבים זה בזה, ולא ניתן לקרוע אותם זה מזה. כל אחד מהם לחוד שווה 1, וביחד הם שווים 3.

הגיעה העת, אם כן, שאנשי התוכן ואנשי ה-SEO יפסיקו להתכתש וילמדו לחיות יחד בהרמוניה. זו הדרך היחידה להשיג תוצאות מקסימליות עבור הלקוח – ולשם כך הרי כולנו התכנסנו.

האמת הפשוטה היא שתוכן ו-SEO עובדים הכי טוב כשהם משולבים זה בזה, ולא ניתן לקרוע אותם זה מזה. כל אחד מהם לחוד שווה 1, וביחד הם שווים 3

מאמר זה נכתב ע"י חברת  Storiez – סוכנות תוכן.