1-700-70-90-71

פרסום בטיקטוק (TikTok)

בדומה לאתר יו-טיוב, אפליקציית טיקטוק מאפשרת לפרסם באמצעות סרטון קצר המופיע לפני הסרטונים שמעלים הגולשים. הסרטון יכול לכלול: לינק לאתר אינטרנט, דפי נחיתה לאיסוף לידים, אפליקציה להורדה או לעודד את הגולש לפנות לחברה ישירות באמצעות שיחת טלפון. האפליקציה מאפשרת להעלות סרטונים קצרצרים עד חמש עשרה שניות כאשר את חלקם ניתן להריץ גם ב"לופ", כלומר להציג את אותו הסרטון מספר פעמים. כיום יש לאפליקציה יותר ממיליארד משתמשים בעולם!
img

אפליקצית טיקטוק: איך הכל התחיל?

חברה סינית בשם "בייטדאנס" השיקה אפליקציה לשיתוף קטעי וידאו ומוזיקה קצרים לקהל הסיני בשנת 2016. שנה לאחר מכן, לאור הפופולריות הרבה שצברה האפליקציה, היא הופצה בעולם במיתוג שונה שיקל על קהל בינלאומי להגות – "טיקטוק". בני נוער רבים ברחבי העולם החלו להשתמש בה על מנת לשתף סרטונים מצחיקים של עצמם מבצעים קטע ריקוד או שיר ולאחר מכן האפליקציה החלה להתפתח לשיתוף וידאו בתחומים נוספים. כך, הפכה להיות לאחד היישומונים הפופולריים ביותר בתוך שנתיים בלבד.

מה הפך את טיקטוק לכזאת פופולרית בעולם?

טיקטוק זכתה לפופולריות רבה בזכות קלות התפעול שלה. כל סרטון ניתן לערוך באמצעות פילטרים מתאימים, להוסיף מוזיקה מתוך מאגר קיים או להשתמש במוזיקה אישית. בניגוד ליו-טיוב השומרים בקפדנות על זכויות היוצרים – טיקטוק מעודדת ליפ-סינק לשירים קיימים של אמנים ידועים. בנוסף, שני משתמשים יכולים לצלם סרטון בו הם מופיעים זה לצד זה על מסכים נפרדים או להגיב על סרטון אחר בסרטון משלך בקובייה נפרדת על אותו המסך.

מודל הפרסום של טיקטוק: כמה עולה לפרסם באפליקציה?

מודל הפרסום של טיקטוק בדומה לשל גוגל מבוסס על שיטת המכרז. עם זאת, במקרים רבים תגלו כי המחיר לקליק נמוך משמעותית מזה המוצע במסגרת גוגל אדס. כיום, קמפיינים רבים, במיוחד של אפליקציות המיועדות לקהל היעד המרכזי של האפליקציה החל מבני עשרה ועד גיל עשרים וחמש, מגיע לסנטים בודדים לקליק.

קהל היעד של טיקטוק וטירגוטו

כיום, קהל היעד של טיקטוק הוא צעיר ברובו. 30% מהמשתמשים באפליקציה הם מתחת לגיל שמונה עשרה. שבעים האחוזים הנותרים הם ברובם צעירים בין הגילאים שמונה עשרה עד שלושים. אפשרויות הטירגוט של טיקטוק בגרסת הבטא עדיין מוגבלות. ניתן לפלח את הקהלים לפי מיקום גאוגרפי, גיל ומין המשתמש באפליקציה. עם זאת, כפי שהעידו מפרסמים קל מאד לטרגט גולשים לפי מדינה בעולם או לפי מדינה (State) בתוך ארה"ב, אך בכל הנוגע לגיל ולמגדר רמת הדיוק עדיין לוקה בחסר. סביר להניח שבעתיד הקרובות יצאו גרסאות נוספות לממשק הפרסום בהן החברה תצליח לנתח בצורה טובה יותר את פרופיל המשתמש מלבד מיקומו.

הכנסתם לינק לאתר שלכם? הוא יפתח בדפדפן של טיקטוק

אחד החסרונות שניתן לראות כיום במערכת הוא העובדה כי הגולש אינו פותח את האתר בדפדפן בו הוא משתמש בטלפון. לטיקטוק יש דפדפן משלה שעדיין לא עובד בצורה חלקה ולא כל אתר נפתח בו בצורה מושלמת. לכן, כניסה ישירה לאתר שלכם לא תמיד תעניק לגולש את חוויית הגלישה המושלמת. עם זאת, אם אתם בוחרים להפנות את הגולש מהוידאו לדף הנחיתה שלכם או למיניסייט ייעודי (אתר בעל מספר מצומצם של דפים המעניק מידע לגולש ומאפשר לו ליצור קשר עמכם), תוכלו לעצב את הדפים בהתאם למגבלות הדפדפן באפליקציה.

הפקת הסרטון לטיקטוק

בניגוד לפרסום ביוטיוב, כאשר מפרסמים סרטון בתוך אפליקציות, ציפיות הגולשים אינן גבוהות. לכן, ניתן להפיק סרטון בסיסי בטלפון הנייד או עם תוכנת עריכת וידאו ולהעלות לממשק הפרסום. בארה"ב, למשל, רבים מעלים סרטון מהיר להמלצה על אפליקציה או משחק לנייד הכולל תיעוד של המאפיינים החשובים ביישומון המפורסם. אחרים מעלים ביקורת מהירה על מוצר שתועד על ידי גולשים שונים.

אפשרות נוספת לפרסום: תשלום ליוצרי תכנים

דרך נוספת להשתמש באפליקציה היא באמצעות תשלום ליוצרי תכנים מבוקשים המשיגים מיליוני צפיות. בדומה לבלוגרים ביוטיוב, גם בטיקטוק יוצרי התכנים יכולים לשלב מוצר או מותג ולעודד את המודעות למוצר זה.

אילו סוגי מפרסמים יכולים להרוויח מפרסום בטיק טוק?

פרסום בטיק טוק מתאים בראש ובראשונה לבעלי אפליקציות נוספות המותאמות לקהל יעד צעיר כמו בני נוער עד גיל שמונה עשרה. העובדה כי בעת פתיחת היישומון המפרסם אינו מוגבל לשימוש בדפדפן של טיקטוק, אלא האפליקציה נפתחת ישירות בחנות של אנדרואיד או אפל מעודדת את המשתמש להוריד אפליקציה נוספת. בנוסף, מפרסמים המעוניינים להחדיר מותג חדש לקהל יעד צעיר או לחזק מותג קיים לקהל זה יכולים להשתמש בוידאו קצר לחיזוק המודעות.

לסיכום, נראה שאפליקציית טיק טוק עדיין נמצאת בחיתוליה וצפויה לרכוש כמות גדולה של משתמשים ברחבי העולם. גרסת הבטא המגומגמת מעט, תשתפר בעתיד הקרוב, וכבר היום היא יכולה להוות אלטרנטיבה כדאית למפרסמים לקהל יעד של בני נוער. מן הסתם, ניתן להניח כי בעתיד המחיר לקליק יעלה וכדאי להתחיל ולנסות את הפרסום במדיה זו כל עוד האפליקציה בתחילת דרכה.

בואו נעשה דברים גדולים






אולי יעניין אותך גם...

צור קשר



נגישות