אחד הרגעים האהובים עלינו במשרד הוא כשמגיע לפגישה אחד מבלוגרי האוכל שאנחנו מלווים ויש לא מעט כאלו. זו התקווה שאולי, רק אולי, יביאו איתם אנשי אתר פודי, שטראוס או הבלוגרים שאנחנו מקדמים (עומר מילר, אסי רוז, ליאור משיח, תמרה אהרוני ועוד), משהו טעים לאכול תוך כדי תכנון האסטרטגיה או פגישת הסטטוס.
שמחים לשתף אתכם בהצלחה מעוררת תיאבון אחת. בלוגרית אוכל מוכשרת במיוחד הגיעה אלינו עם בלוג שהיה צריך לעבור תהליך אופטימיזציה. תוך חודש, הצלחנו להגדיל משמעותית את התנועה לאתר שלה באמצעות שיטת העבודה הייחודית לנו.
במהלך 28 יום מרגע תחילת העבודה, ספרנו 25.7 אלף קליקים, לעומת 7.52 אלף קליקים בחודש הקודם לעבודתנו. מה עשינו? לצד תהליכי אופטימיזציית תוכן ופתירת בעיות טכניות באמצעות המתכנת המוכשר שלנו הנתונים מספקים תמונה מלאה בגאווה.


בין אם אתם בלוגרי אוכל שמקדמים באופן עצמאי את האתר שלכם או בעלי עסקים מעולם האוכל שמתחזקים בלוג כחלק מאתר האינטרנט, הקידום האורגני בתחום זה שונה מתחומים אחרים. אנחנו יוצאים מנקודת הנחה שמדובר בתחום דינאמי, צבעוני, משתנה תמיד ורווי מתחרים על הספוט בראש רשימת התוצאות.
אלו הצעדים שכדאי לעשות כדי להבטיח שהבלוג יקודם באופן אורגני ויגיע למקומות הגבוהים.
קביעת טקטיקה דינאמית:
בגלל התחום המשתנה כל הזמן וביטויי מפתח מתבססים על טרנדים קולינריים או על שמות מובילים בתקופה מסוימת, אנחנו לא מתקבעים על מילות מפתח קבועות אלא מקדמים את האתר באופן מתמשך. צוות המומחים של INCA נמצאים כל הזמן בתנועה, יחד עם הבלוגרים ובעלי האתרים שממשיכים לייצר מתכונים ותוכן קולינרי.
בדיקת מתכונים קיימים:
כשאנחנו מקבלים לידנו בלוג או אתר מתכונים אנחנו מבצעים בדיקה יסודית לגבי המתכונים שמדורגים במקום גבוה, אבל לא מספיק גבוה כדי להניב טראפיק.
אנחנו מתמקדים במתכונים שנמצאים בעמוד הראשון אבל לא חוגגים בארבעת המקומות הראשונים. אנחנו מבצעים שינויים בטקסט, בכותרת הראשית ובשם המתכון, בכותרות המשנה ובצפיפות מילות המפתח ובוחנים האם נעשו שינויים. לרוב נגלה שגם שינויים קטנים ישנו את הטראפיק האורגני ויכניסו תנועה חדשה לעמודים אלו.
מחקר קטגוריות:
אנחנו מבצעים מחקר לכל הקטגוריות שנבחרו לבלוג. במקרים רבים נגלה שיש קטגוריות שאין להן ביקוש ברמת החיפוש האורגני ועדיף לבחור בקטגוריות אחרות, שיש להן נתוני חיפוש גבוהים בגוגל. בנוסף, אנחנו מחזקים את הקטגוריות בבלוג באמצעות תוכן. אנחנו מחזקים קטגוריות פופולריות במיוחד כמו מתכונים לארוחות צהריים, מתכונים לחגים מסוימים, מתכונים לארוחת ערב קלה ועוד.
בדיקה ואופטימיזציה של ענן תגיות:
בלוגרים רבים ממלאים את האתר בתגיות שונות ולפעמים כאלו שבעצם אומרות את אותו הדבר בדיוק. אנחנו עורכים בדיקה יסודית של התגיות, מוחקים את אלו שלא משרתות את האתר, מייצרים הפניות 301 למעבר לתגית הרלוונטית ומחזקים בתגיות פופולריות במידה וחסרות כאלו.
ביצוע שינויים בתפריט הבלוג או האתר:
אחד הדברים שמתפספסים בבלוגים הוא התפריט הראשי של הבלוג. במקרים רבים, הבלוגר בוחר בקטגוריות כלליות או בלשוניות שאינן קשורות ישירות למונחי חיפוש ומפספס את ההזדמנות ליצור טראפיק באמצעות קטגוריות פופולריות המשולבות בתפריט.
אנחנו בוחנים את התפריט ומחזקים אותו הן ברמת חוויית המשתמש בתוך הבלוג והן ברמת הקטגוריות – כשאנחנו בעצם מחזקים באמצעות התפריט קטגוריות מסוימות.
הנחיות, ליווי והדרכה מתאימה לבלוגרים ולמנהלי אתרי המתכונים:
אחרי שיישרנו קו והפכנו את הבלוג לאופטימלי לקידום אורגני בגוגל, אנחנו מנחים את הבלוגרים והעורכים כיצד לקרוא למתכונים החדשים ואיך לערוך אותם בצורה נכונה. אנחנו מלווים ובודקים אחת לשלושה שבועות את נתוני החשיפה ובודקים האם הצעדים אנחנו עושים מתואמים עם השינויים שמתרחשים בתחום הזה ובמילות המפתח הטרנדיות שאנשים מחפשים באותה התקופה (למשל מתכונים כשרים לפסח לפני מרץ ואפריל).
ניהול של הפייסבוק האורגני בתיאום עם הנעשה בבלוג:
אחד השירותים שלנו, שמבטיחים קידום אורגני אופטימלי, הוא ניהול הפייסבוק ברמה האורגנית והרחבת מעגלי ההשפעה של המתכונים המופיעים בבלוג.
בתמונה שתראו כאן תגלו סיפור הצלחה נוסף, בו לקחנו לידינו עמוד פייסבוק של בלוגרית אוכל פופולרית והגדלנו באמצעות התיאום בין הפייסבוק, הבלוג ושאר הנכסים הדיגיטליים את הטראפיק. מעטפת הניהול של הפלטפורמות האלו השפיעה באופן מובהק על החוזק של המתכונים בגוגל, הגדילה את החשיפה ויצרה תנועה גדולה לתוך הבלוג.
בלוגרית האוכל הזו התחילה לעבוד איתנו ביוני 2021. התוצאות מראות את השיפור במהלך חודש אחד, לעומת התקופה המקדימה לעבודה המשותפת שלנו.


הנה עוד כמה המלצות לבלוגרים ליצור קידום אורגני שוטף ומוצלח:
- התעדכנו באופן קבוע בטרנדים ומגמות וכתבו מתכונים בהתאם.
- שימרו בעמודי האתר על סדר כותרות (H1, H2, H3) ודייקו את הקטגוריות שלכם.
- התאימו את הקטגוריות בבלוג לטרנדים קולינריים ושנו את התצוגה שלהן בתפריט הראשי בהתאם (שימו לב שחשוב לעשות זאת בזהירות רבה על מנת לא לפגוע במיקום של מילה אחרת בגוגל ואם עושים זאת נדרש לבצע הפניית 301 ומומלץ שחברת קידום מקצועית תלווה אתכם בתהליך).
- כתבו מתכונים מפורטים, מסודרים ומאורגנים בבולטים, עם תמונות בעלות כותרת המתכתבת עם טרנדים וביטויי מפתח פופולריים.
- השקיעו בתמונות מקוריות ואיכותיות.
- גם כאשר מדובר בבלוג שהוא תחביב, הקפידו על חוויית משתמש נוחה, עם גישה ברורה למתכונים, הצגה עצמית שלכם, הרשמה לעדכונים שוטפים ותוכן חדש בראש הבלוג.
- הקפידו להיות עקביים ולייצר תוכן מקורי, מעניין ורלוונטי לגולש, באופן קבוע מדי יום או שבוע.
- הקפידו על הטמעת סכמה רלוונטית לאתר (במקרה של מתכונים יש סכמות ייעודיות), כדי שתקבלו תוצאות אורגניות עשירות בגוגל
התמונה שלפניכם ממחישה מה קרה לבלוג שהתנועה אליו הייתה נמוכה ולא עקבית. הוא כתב אחת לכמה שבועות ולא שמר על עקביות. בעזרת הליווי שלנו, העלה מתכון חדש מדי יום. התוצאה מדברת בעד עצמה.


אם אתם בלוגרי אוכל או מנהלים אתרי מתכונים לחברות ועסקים, פנו אלינו ונשמח לעזור בהגדלת הטראפיק ובשינוי הדירוג בתוצאות החיפוש בגוגל. ואל תשכחו להביא אתכם משהו טעים.