בעשורים האחרונים עסקים רבים הבינו כי הצלחת הפעילות שלהם תלויה במידה רבה בכמות הלקוחות שמגיעים אליהם באמצעות מנועי החיפוש בכלל ובמיוחד מנוע החיפוש המוביל ביותר של גוגל. בשנת 2022 הגיעו לגוגל 87.5 מיליארד כניסות ברחבי העולם, שבוצעו על ידי לא פחות מ-4.3 מיליארד משתמשים. מספרים עצומים, במיוחד כאשר אנו יודעים שבישראל כמעט לא תמצאו אדם שלא מחפש את השירותים והמוצרים שלו ברשת לפני ביצוע החלטות חשובות. מכאן, אפשר להבין את החשיבות העצומה של הופעת האתר שלכם בגוגל, ובמיוחד בראש עמוד התוצאות המופיע בפני הגולש.

קידום אתרים לוקאלי – מגיעים ללקוחות הקרובים אליכם

איך בעצם עובד מנוע החיפוש של גוגל כאשר רוצים למצוא שירות, בית עסק או מוצר? כאשר אתם מחפשים מסעדה או פיצרייה, גוגל קודם כל בוחן נתון אחד משמעותי – היכן אתם ממוקמים.
שכן, לא משנה עד כמה הפיצרייה בטבריה תהיה מבוקשת, אם אתם נמצאים באילת היא לא תגיע אליכם. הדבר נכון לגבי תחומים רבים כמו מתווכים, שירותי הובלה או אפילו וטרינר קרוב.

מטרתו של מנוע החיפוש של גוגל לא רק להציג ולפרסם עסקים אלא להעניק לגולש את התוצאה הקרובה ביותר למבוקשו. לכן, עסקים שרוצים להופיע בראש עמוד התוצאות של גולש שנמצא בעיר שלהם, צריכים להשקיע בפרויקט קידום אתרים לוקאלי. כזה שלוקח בחשבון את העיר ואפילו השכונות השונות בתוכה.

למה הכוונה? אם אתם מפעילים שירות של מכבסה אוטומטית בבני ברק, לא מספיק להופיע רק בראש עמוד התוצאות של חיפוש "מכבסות אוטומטיות" אלא גם בחיפוש של "מכבסה בבני־ברק" או "מכבסות אוטומטיות בבני־ברק". אם אתם נמצאים גם ליד רמת־גן ותל־אביב, תרצו שגולשים מהערים האלו גם יגיעו אליכם. ולכן כדאי להוסיף מילות חיפוש כמו 'מכבסה ברמת גן', גם אם הכתובת שלכם היא בכלל בעיר בני¬־ברק.
מי שקצת מכיר את התחום עשוי לטעון – "אבל גוגל מפות מסמנים אותי במיקום הנכון". אכן, אבל אם אתם רוצים לעדכן את גוגל כי אתם מעניקים שירות גם לתושבי הערים ליד, הדרך הנכונה ביותר לעשות זאת היא באמצעות קידום באתרים הנכונים.

איך קידום אתרים לוקאלי יכול לסייע לעסקים להגיע לקהל היעד באזורים הגאוגרפיים שלהם?

כעת, רבים מכם עשויים לחשוב – אז כל מה שצריך לעשות זה רק להוסיף שמות של ערים שבהן אני רוצה שימצאו אותי, למילות המפתח באתר ובפרסום הממומן.
הלוואי שהאלגוריתם של גוגל היה כל כך פשוט. אצלנו ב-INCA היינו חוסכים הרבה מאמץ. בפועל, כדי לקדם עסק באזורים גיאוגרפיים ספציפיים, נדרשת היכרות עם הטכניקות והכלים המאפשרים להופיע במגוון תוצאות חיפוש ובממשקים נוספים של גוגל. כך, תגיעו גם למפה, גם לסרטוני הוידאו המופיעים ביו־טיוב ואפילו תופיעו בחיפוש קולי.

איך עושים זאת? נוכל לתת כמה טיפים על ההבדלים החשובים בין SEO "רגיל" לבין קידום אתרים לוקאלי.

ההבדלים בין קידום אתרים מסורתי לקידום אתרים לוקאלי

בעבר, כאשר האלגוריתם של גוגל התייחס פחות למיקום ויותר מהות תוכן החיפוש, מקדמים היו מתמקדים בעיקר בקידום של מילות מפתח רלוונטיות. זאת, ללא כל קשר היכן נמצא הלקוח הפוטנציאלי למוצר. הדבר עדיין נכון עבור חברות שמוכרות שירותים ומוצרים ברחבי העולם ללא כל קשר למיקום גיאוגרפי. כמו תוכנת "זום" למשל, שבה משתמשים בכל מדינה ומדינה.
אך, עם השנים קידום אתרים לוקאלי הפך להיות חלק חשוב הן באסטרטגיית הקידום האורגני והן בזו של הקידום הממומן. מדוע? משום שחברות רבות תלויות בתנועה של לקוחות שרוצים לרכוש מעסקים בקרבה גאוגרפית אליהם.
ההבדלים בין קידום אתרים לוקאלי ל-SEO כללי הם לא רק במילות החיפוש שציינו קודם אלא גם במקומות שבוחרים לקדם. למשל, בגוגל "מפות" או ב"גוגל לעסק שלי".

בנוסף, המקדם מדגיש את המיקומים הפיזיים של העסק ואת הערים שבהן השירותים ניתנים גם בתוך האתר. ניתן להוסיף מפה של הסניפים השונים של חנות כלשהי בירושלים, ליצור רשימה של כתובות פיזיות בדף אודותינו ובדף צור קשר ואפילו להעלות מאמרים ספציפיים על השירות באתרים שונים.
עוד הבדל משמעותי הוא הקישורים הנכנסים לאתר. בפרויקט של קידום אתרים לוקאלי חברת הקידום יוצרת קישורים נכנסים המשלבים אתרים של מקומונים באזורי הקידום. למשל, פורטל באותה עיר שבה ממוקם העסק. גם בקידום מסורתי כללי עושים זאת, אך כאשר מתמקדים באזור גאוגרפי מסוים משקיעים את התקציב באזור זה. בחרו חברה שיודעת להקים פרופיל קישורים נכון ולמצוא את האתרים החזקים בכל אזור גאוגרפי לצורך הקידום.

היתרונות של קידום אתרים לוקאלי

להתמקדות באזור גאוגרפי אחד יש יתרונות רבים. בראש ובראשונה קידום אתרים לוקאלי הוא יותר ממוקד לקהל המטרה שלכם. למשל אם אתם מעוניינים להופיע אך ורק עבור לקוחות בהרצליה תוכלו להשקיע את כל התקציב באזור זה.
בנוסף, קל יותר להתמקד באזור אחד מאשר להתפזר לכל הארץ או לכל קוראי העברית בעולם. אתם יכולים ליצור שפע של מאמרים הכוללים ביטויים הרלוונטיים לאזור (למשל בהרצליה להזכיר את "הרצליה פיתוח", "נווה עמל" או "קניון שבעת הכוכבים"). גוגל יעשו את הקישור הנכון, יזהו את מיקום הגולש וימליצו לו על העסק שלכם, הקרוב אליו.

איך גוגל עוזרים לכם לקדם לוקאלי? גוגל לעסק שלי

כיום, גוגל מאפשרת לעסקים להקים פרופיל מיוחד שבו הם יכולים להציג את כל הפרטים על העסק. למשל, הכתובת, שעות הפעילות, השירותים שהעסק נותן ועוד. כדי לעודד עסקים לשתף כמה שיותר מידע בצורה מסודרת האתרים שאליהם מפנה דף עסקי כזה זוכים לדירוג גבוה יותר במנועי החיפוש.
חברות מנוסות בפרויקטים של קידום אתרים לוקאלי יודעות כיצד לבצע את האופטימיזציה גם לעמודי הפרופיל האלה, ואילו נתונים להכניס אליהם. חשוב לציין כי העמודים הללו מקושרים גם לביקורות על העסק, כלי חשוב ומשמעותי בבניית המוניטין העסקי שלכם לאורך השנים, מלבד היתרון שיש לעמודים אלה בכל פרויקט של קידום אתרים לוקאלי.

הטמעת סכמות Schema Markup and Structured Data

אם אתם מקדמים אתר שכולל מידע רב, חשוב לסייע למנוע החיפוש לקטלג אותו נכון. כך, התוצאות יוצגו גבוה יותר לגולשים. קיים כלי המכונה "סכמות", למעשה מעין הסכם בין מפתחי האתרים למנועי החיפוש איך להגדיר בקוד מהי תמונה חשובה (מול תמונה שרק נועדה לצרכים אסתטיים באתר), מהו וידאו ומהו טקסט פשוט. קידום אתרים לוקאלי כולל סכמות מתאימות עם שמות הערים שבהן העסק פועל.

טעויות נפוצות שפוגעות בקידום הלוקאלי

אם אתם מנסים להערים על גוגל וליצור קידום אתרים לוקאלי שקרי באזורים שבהם אתם לא פועלים או עם שמות עסק משתנים, לא תצליחו להתקדם הרבה. פיצה הבירה ופיצה ירושלים אולי נשמעות דומה, אבל הם שני עסקים שונים לחלוטין מבחינת גוגל. התמקדו בשם אחד בלבד.
נוסף על כך, אם אתם לא משקיעים בחשבון הגוגל לעסק שלי, לא דואגים לעדכן אותו במידע ומזניחים אפילו את קבלת הביקורות על העסק – תגלו כי אתם צונחים בעמוד התוצאות. טעות נוספת היא לעבוד רק לפי הדוחות של גוגל אנליטיקס והסרץ' קונסול. יש הרבה תוכנות ופלטפורמות שמקדמי אתרים משתמשים בהן, גם לקידום מסורתי וגם לפרויקט קידום אתרים לוקאלי שעובדות טוב יותר. טעות נוספת היא יצירה של מספרי טלפון רבים. נכון, הם מסייעים לכם לעקוב אחר ערוצי הפרסום, אך גוגל רוצה לראות שהטלפון של העסק הוא אחיד ומופיע גם באתר וגם בגוגל העסק שלי.

לסיכום, כפי שניתן להבין שעבור מרבית העסקים קידום אתרים לוקאלי באמצעות חברה המתמחה בתחום יכול להזניק את העסק. הוא מאפשר חשיפה משמעותית לקהל היעד המתאים ביותר לעסק בעלויות משתלמות יותר מקידום כללי. למעשה אינכם מבזבזים הון על קידום בפני גולשים שאינם פוטנציאליים להפוך ללקוחות משלמים. INCA מתמחה בשנים האחרונות במגוון פרויקטים של קידום אתרים לוקאלי ויכולה להיות מנוע הצמיחה שלכם עוד השנה בתחום זה. פנו אלינו עוד היום לקבלת הצעה משתלמת לקידום האתר והמותג שלכם.