אחרי חודשים מאומצים של הכנות, עבודה קשה והשקעה כספית, הרגע הנכסף הגיע – הקמתם עסק חדש. עם זאת, כל בעל עסק יודע שכדי להצליח, העסק צריך לבלוט ברחבי הרשת, ובראש ובראשונה באמצעות אתר אינטרנט שיופיע כמה שיותר, במיוחד במנוע החיפוש של גוגל. כאן נכנס לתמונה התחום הרחב והמקיף של קידום אתרים לעסק חדש.

הקמת אתר חדש לעסק

ראשית, יש להקים את האתר בצורה הנכונה והטובה ביותר. רכשו דומיין, כלומר כתובת, לאתר שאותו אתם מעוניינים להקים. לאחר מכן יש לחבור לבונה אתרים, מתכנת שייבנה את האתר שלכם בדרך הנכונה, כך שעיצוב האתר יהיה מזמין ומעניין, אך במקביל גם מותאם לקידום אורגני (SEO). קידום אתרים לעסק חדש הוא תחום מורכב, וכדאי לפנות לאנשי מקצוע שיודעים כיצד עושים זאת ושיש להם ניסיון בתחום.

בניית האתר ברמה הטכנית

כדי שהאתר יהיה מותאם ככל האפשר לקידום ברשת החיפוש של גוגל, ישנם מספר תנאים שבונה האתר חייב לקיים. למשל, בכל עמוד חייב להיות מקום לטקסט של 500 מילים לפחות, שאליו תזינו את הטקסט הרלוונטי לאותו עמוד, שיהיה כתוב בהתאם לכללי הקידום האורגני (איך עושים את זה? הסבר על כך בהמשך המאמר).

דבר נוסף שיש להקפיד עליו הוא היררכיית הכותרות באתר. כאשר אנחנו פועלים לקידום אתרים לעסק חדש, אנחנו חייבים לוודא שהכותרות מסודרות כך שהכותרת הראשית היא כותרת H1, הכותרת הבאה אחריה H2, וכן הלאה. מנוע החיפוש של גוגל נותן תיעדוף למי שבונה את האתר שלו בצורה הזאת (גם אם אתם לא מבינים מה זה כותרת H1, בונה האתר שלכם מבין, וחשוב שיקפיד על כך).

בכל אתר חדש חשוב שיהיה שביל פירורי לחם. זהו מונח מעולם בניית האתרים שמתייחס להיררכיה של העמודים באתר. שביל פירורי הלחם, שמופיע בדרך כלל בחלק העליון של העמוד, הוא הכרחי בקידום אתרים לעסק חדש. כך זה נראה באתר של חברת INCA:

דבר נוסף שחשוב להקפיד עליו כשמדובר בקידום אתרים לעסק חדש, הוא הפוטר (Footer). זהו החלק התחתון באתר, שמופיע באופן זהה בכל העמודים באתר, ובו קישורים לעמודים המרכזיים באתר שלנו.

אחד הדברים החשובים ביותר כאשר אנחנו בונים אתר חדש, הוא לוודא שהאתר מותאם לניידים. בימינו, רוב המשתמשים גולשים באינטרנט באמצעות הסמארטפון. לכן חשוב לבנות אתר שמותאם לא רק למחשב, אלא גם לטלפון הנייד.

אלה לא התנאים היחידים עבור קידום אתרים לעסק חדש ברמה הטכנית. ישנם עוד תנאים רבים שמומלץ לעמוד בהם, והם משתנים ומתעדכנים כל הזמן. האתגר של מקדמי אתרים הוא להיות עם האצבע על הדופק כל הזמן, ולדעת מה הכי נכון עבור אתר האינטרנט ומנגד להבין אילו כללים כבר אינם רלוונטיים במציאות המשתנה שלנו.

כתיבת התוכן לאתר החדש

כולנו מכירים את הקלישאה "התוכן הוא המלך", שמתבררת לנו כמקדמי אתרים כנכונה בכל פעם מחדש. קידום אתרים לעסק חדש חייב לכלול בתוכו תוכן מעניין וקריא ככל הניתן, כזה שישאיר את הגולש באתר שלכם כמה שיותר ויגרום לו להביע עניין באתר החדש שלכם. ולא, תוכן שנוצר על ידי Chat GPT לא יספק את הסחורה. גם כי התוכן שתוכנות ה-AI מייצרות לוקה בחסר, וגם כי גוגל יודע לזהות שמדובר בתוכן שנכתב על ידי מכונה, מה שעלול להביא לפגיעה בדירוג של ועל ידי גוגל.

מנוע החיפוש של גוגל יודע בדיוק כמה גולשים מבקרים באתר שלכם, כמה מהם נטשו אחרי זמן קצר, וכמה החליטו להישאר ולקרוא את התוכן. ככל שהאלגוריתם של גוגל יבין שהגולשים באתר שלכם מביעים בו עניין, הוא יקדם אותו עוד ועוד ברשת החיפוש.

אך בנוסף לכתיבה של תוכן מעניין, התוכן צריך להיכתב כתוכן SEO. חלק ניכר מהעבודה בקידום אתרים לעסק חדש היא היכולת למפות את האתר החדש שלכם, ולשייך מילת חיפוש רלוונטית עבור כל עמוד באתר. כך למשל, אם יש לכם עסק למכירת רהיטים, ואתם רוצים להופיע בגוגל תחת הביטוי "שולחן כתיבה", תצטרכו להקים עמוד באתר המיועד למוצר הזה, ולכתוב עבורו טקסט רלוונטי. הטקסט צריך להכיל מספר הופעות של הביטוי "שולחן כתיבה", כך שהאלגוריתם של גוגל יבצע את החיבור בין מילת החיפוש לעמוד שלכם. הדבר נכון גם לעמודי מוצר באתרי ecommerce – יש להוסיף תוכן גם לעמודים האלה.

כמה פעמים הביטוי צריך להופיע? לא יותר מדי, אנחנו עדיין רוצים שהטקסט יהיה קריא ומובן. בדרך כלל מומלץ לשלב את ביטוי המפתח בתדירות של 2%-3% מסך הטקסט. כדאי מאוד לשלב את הביטוי גם בכותרות המופיעות בתוך העמוד שלכם, כך יגדל הסיכוי שגוגל יקדם דווקא את העמוד שלכם, ולא של המתחרים.

חוץ מהתוכן המופיע באתר, ישנו תוכן שאנחנו כותבים רק עבור גוגל. אלו הן תגיות ה-Title וה-Description, שמופיעות בגוגל בצורה הזאת:

דרכים נוספות לקידום אתרים לעסק חדש

יש לכם חשבונות בפייסבוק, באינסטגרם, או באחת מהרשתות החברתיות האחרות? נהדר. תדאגו לתפעל אותן באופן שוטף, ולהעלות תכנים מהאתר, בצירוף קישור. קידום אתרים לעסק חדש כולל עבודה נכונה ברשתות החברתיות, שתוביל לעלייה בתנועת הגולשים לאתר ותעזור לכם לקדם את האתר כמה שיותר גבוה ברשת החיפוש של גוגל (כבר אמרנו שגוגל יודע בדיוק כמה גולשים נכנסים לאתר שלכם, וכך הוא מדרג אתכם).

דרך אפשרית נוספת היא יצירת ניוזלטר. זהו כלי דיוור אלקטרוני שבאמצעותו תוכלו לשלוח מסרים לכל הגולשים שנרשמו, וכך לשמור איתם על קשר, כדי שימשיכו לבקר באתר ולהתעניין במוצר שלכם. שליחה של מסרים באופן שוטף יכולה להגדיל את התנועה לאתר שלכם, וכך לשפר את מיקומכם בגוגל.

סיכום

קידום אתרים לעסק חדש כולל בתוכו תורה שלמה, שמשתנה כל הזמן ומתאימה את עצמה לרשתות החברתיות שקמות, לשינויים באלגוריתם של גוגל ולמשתנים רבים נוספים. ולכן כל בעל עסק חדש יודע שכדי להגיע להצלחה – הכרחי ליצור נוכחות גדולה ברשת.