כוווולם מחפשים היום חברת קידום אתרים כדי לקדם את העסק שלהם בגוגל ובמנועי חיפוש נוספים. במקביל, קיימות בשוק מאות חברות קידום אתרים, כמו גם פרילנסרים יחידים המבצעים את הקידום אתרים ואת שאר השירותים הנלווים אליו. אז איך אפשר לדעת למי כדאי לפנות ומה צריך לחפש כאשר מחפשים חברת קידום אתרים? טוב ששאלתם, בדיוק לשם כך התכנסנו כאן היום!

הנה 10 טיפים שיענו לכם בדיוק על כל מה שאתם צריכים לדעת כיצד לבחור את חברת קידום אתרים הבאה שלכם מבלי להתאכזב:

1. הבטחות, הבטחות… לא תמיד הן מתקיימות

כמו בתחומים רבים, גם בתחום הקידום אתרים אין שום אפשרות להבטיח במאת האחוזים את מיקום האתר שלך בתוצאות החיפוש, הן באזור הקידום האורגני והן באזור הממומן. חברות קידום אתרים המבטיחות לך מקום ראשון בקידום האורגני ומקום ראשון קבוע בקידום הממומן, מבטיחות לך דברים שגוגל והמערכת שלו אינם יכולים או חייבים או רוצים לקיים. מה מניע את אותן חברות קידום אתרים להבטיח לך דברים כאלה? – הרצון לפתות אותך, כמובן. מבטיחים לך הרים וגבעות? סביר להניח שאפילו תלולית עפר קטנה לא תצא מזה בטווח הרחוק…

2. אל תתפתו למחיר נמוך מדי – קידום אתרים היא עבודה למקצוענים

על מנת לקדם את האתר שלך ואת המותג שלך יש להכין תוכנית מדויקת, לעקוב על אופן הביצוע שלה, לשנות דברים במהלך הקמפיין, להוסיף מילים, להוריד מילים… חברת קידום אתרים המבטיחה לך את כל המקצועיות הזאת ב-650 ש"ח לחודש במשך שנה או בכל מחיר דמיוני אחר, כנראה לא תעבוד ממש עם היד על הדופק עבורך. התוצאה תהיה, כפי הנראה, קמפיין אחד ראשוני ו… וזהו. לכל יתר השנה. גם כאן, מטרת המחיר הנמוך היא למשוך כמה שיותר לקוחות, מבלי שיש לאותן חברות קידום אתרים את הכלים לטפל בלקוחות באופן מקצועי ומסודר.
כחברה שפעילה מעל 12 שנים, יצא לנו לקבל לקוחות מחברות קידום אתרים אחרות שהקמפיינים שלהם מנוהלים בצורה הכי חובבנית שיש, לא האמנו שבאמת חברות קידום אתרים יכולות לייצר משהו כזה עבור לקוח.
אם יש לכם קמפיין פעיל, אנחנו נשמח לעבור עליו ולתת את הפידבק שלנו לגביו.

3. 1+1 זה לא תמיד 2

חברות קידום אתרים רבות מבטיחות סל של מוצרים – בניית אתר פלוס קידום אתרים, בניית אתר פלוס התאמתו לגוגל, וכיו"ב. בניית אתרים וקידום אתרים אלה הם שני מקצועות שונים בתכלית, ואל לך להתבלבל ביניהם. בדוק היטב את החברה; אם היא אכן גדולה ויש בה מספר מחלקות מובחנות ושלל אנשי המקצוע הנדרשים (מתכנתים, מפתחים, מעצבים, כותבים ומקדמים) – הרי שהיא אכן יכולה לספק את ההבטחה לסל המוצרים השלם. אולם, חברות רבות אינן מתנהלות ככה ומומלץ לבדוק אותן היטב. למשל, האם מילות המפתח שהן מציעות לך לקדם בגוגל, בעלות נפח חיפוש? או שיש להן בממוצע 10 חיפושים בחודש? מדובר על הבדל מהותי.

4. הגודל כן קובע

בכל תחומי העיסוק באינטרנט, יש מספר גדול של פרילנסרים אשר עובדים מהבית. על אחת כמה וכמה בתחום הקידום אתרים. לעתים, פרילנסר כזה יכול לספק בעל עסק קטן מאד, אשר עושה את צעדיו הראשונים בתחום. אולם לעסקים גדולים ויציבים, מוטב להתחבר לחברת קידום אתרים גדולה ויציבה, אשר ברשותה מערכות תוכן ופרסום מתקדמות, ראייה ארוכת טווח, ניסיון בעבודה מול מגוון של לקוחות ומערכות וכן הלאה.

5. לא דופקים ת'מערכת

בהמשך ישיר לטיפ מס' 4, חלק חשוב מאד בשירות שאתה הולך לקבל הוא מעטפת שירות ואבטחת איכות על ידי מערכת שתדע לבצע אופטימיזציה של הנתונים בקמפיין הקידום. מומלץ לבדוק כי אכן לחברת קידום אתרים איתה אתה הולך לעבוד קיימות מערכות בקרה ומחשוב מתקדמות לביצועים אופטימליים. אם לא – יש סיכוי שאתה עלול ליפול בין הכיסאות.

6. לא דופקים את המערכת 2

חשוב לוודא שאתה מקבל מאותה חברת קידום אתרים דוח בסוף החודש שישקף לך את התוצאות, ההוצאות וניתוח של הקמפיין.
שקיפות היא אחד הפרמטרים שהכי חשובים בעינינו כחברת קידום אתרים. אנחנו רואים את עצמנו כ"שותף עסקי" של הלקוח וההצלחה שלו, היא ההצלחה שלנו.

7. יש המלצות?

לפני שאתה בוחר חברת קידום אתרים, חפש המלצות בקרב חברים, קולגות, או ברחבי הרשת. חפש המלצות והוכחות להצלחה בקרב זירות תחרותיות כמו זאת שלך ונסה להגיע לחברה אשר עונה על הצרכים שלך באופן המדויק ביותר ויש לה את הוכחות ההצלחה המרשימות ביותר. אם חברת קידום אתרים עשתה זאת כמו שצריך עבור אחרים עם הצלחות משמעותיות מוכחות ישנו סיכוי סביר שיעשו את זה כמו שצריך גם עבורך.
בנוסף, ניתן לבקש מאותה חברת קידום אתרים שיוצרים איתה קשר, לדבר עם לקוחות קיימים שלה ולהבין מהם איזה שירות הם מקבלים מאותה חברה.

8. לא חתונה, אבל בטח לא סטוץ

בעשור האחרון, קידום באינטרנט הפך למקצוע לכל דבר, והשירות הניתן הלך וגדל מקמפיין קצר טווח לתכנון שנתי או לטווח רחוק אף יותר. לפיכך, בבואך לבחור חברת קידום אתרים, חשוב עליה כגורם משמעותי בחייך העסקיים, ולא כעל משהו קצר וזמני. עליך לתת אמון בחברת קידום אתרים, לבטוח בה ובכלל – לדאוג שתהיה לך כימיה טובה עם החברה בכללותה כמו גם עם מנהל התיק שלך (ובאותו עניין -בדוק שיש לך מנהל תיק לקוח, כזה שמכיר אותך ואת העסק שלך לעומק).

9. איפה הכסף?

כמו בתחומים רבים נוספים, גם כאן תוכל לזהות דפוסי תשלום שמתאימים לך מחד ומעידים על אופי חברת קידום אתרים מאידך; חברה אשר מפצירה בך לשלם את הסכום כולו בתחילת השנה, ניתן רק לדמיין מה תעשה עם המותג שלך בסוף השנה… ודא כי מדיניות התשלום מתאימה לאופי ולגודל העסק שלך, וכי היא עומדת בקנה אחד עם קצב העבודה ותוצאותיה. כל דבר בעתיו.
בנוסף, אם לוקחים שירות של קידום ממומן בגוגל או בפייסבוק, חשוב לוודא שהעסק שלך משלם ישירות לאותה פלטפורמה את תקציב הפרסום ולא אותה חברת קידום אתרים. כך, יש לך שליטה מלאה על ההוצאה בקמפיינים וניתן לדעת לאן הכסף הולך.

10. על לשון המאזניים

הטיפ המסכם הוא זה אשר בוודאי מלווה אותך בכל מהלך רכישה כזה או אחר: שיקולי עלות – תועלת. האם אתה מחפש מחיר נמוך ועבודה קצרת מועד וראות, או האם אתה מחפש מחיר סביר אשר יאפשר לך להגיע לביצועים טובים בתהליך הקידום. האם אתה מחפש משהו נקודתי וקטן או האם אתה מחפש שירות ארוך טווח ושותפות בהיבט השיווקי של העסק שלך.

את התוצאות של עבודה עם חברת קידום אתרים מקצועית תוכלו לראות לא בשורה התחתונה אלא דווקא בשורה עליונה של עמוד תוצאות החיפוש בגוגל. כעת, אתה מצויד בעשרה הדברים החשובים ביותר אותם יש לבדוק אצל חברות קידום אתרים. בהצלחה!