מה הכי חשוב שיוצרים תוכן במדיה חברתית? אנחנו צריכים להבין מה הערך שקהל שאנחנו מאמינים שיקנו את המוצר שלנו יקבל. תמיד תזכרו שאנחנו מתחרים על תשומת הלב עם מפרסמים אחרים בתקווה שמישהו יקנה את המוצר שלנו, וכן אתם צריכים לתת ערך לגולשים ולא רק למכור להם.

אז הנה כמה טיפים לשיווק אורגני אפקטיבי ברשתות חברתיות:

  1. תהיו איפה שהקהל שלך נמצא – הטיפ הראשון והכי חשוב הוא שצריך לחשוב באיזה פלטפורמה חברתית מבין הפלטפורמות השונות קהל היעד שלך נמצא. קהל צעיר יותר כמו בני נוער, סטודנטים וילדים צעירים אחרים, (שכולם קוראים להם דור ה-Z, אבל בוא נראה להם פשוט צעירים) נמצאים בעיקר בטיקטוק ובאינסטגרם. יהיה יותר קשה למצוא אותם בפייסבוק ולכן צריך למקד את הפעולות השיווקיות שלנו בערוץ בהם הקהל שלכם נמצא בו. מצד שני צריך לשים לב, אם קהל היעד שלך הוא אנשים מבוגרים יותר, מעל גיל 65 לדוגמא, אז הם פחות נוטים להיות בכל הפלטפורמות, ויותר מתאים להם להיות בפייסבוק. תמיד תדעו מי הקהל המדויק שלכם, תחקרו לעומק מי הלקוחות שלכם, וככה תוכלו למצוא קהלים חדשים.

2. תבדלו את המותג שלכם – אתם צריכים לדעת מה הבידול של המוצר/שירות הספציפי שלכם, מה יותר בולט מהמתחרים, מה מייחד ויוצר ערך ללקוחות שלכם. אם נסתכל על מותגים מובילים נבין מה גורם להם לבלוט מהמתחרים שלהם, וזה אולי יוכל לעזור לנו להתמקד בלדעת ולהגדיר את הבידול של המותג שלך.

3. תכירו את את הקהל שלכם – הכרות הקהל שלכם היא החלק החשוב ביותר. אתם לא יכולים ליצור תוכן טוב אם אתם לא יודעים למי אתם יוצרים אותם. אתם צריכים לדעת מי הקונים שלכם, מי הם ומה גורם להם לקנות.

תשאלו את עצמכם את השאלות הבאות כדי להבין מי הלקוחות שלכם:

  • מי צריך או יכול להפיק תועלת מהמוצר או השירות שלכם?
  • בני כמה הם? האם הם גברים או נשים? רווקים או נשואים? יש להם משפחה?
  • במה הם עובדים?
  • איך הם מחליטים מה לקנות? הם עושים מחקר? איך הם עושים מחקר? אולי הקנייה שלהם אימפולסיבית?
  • מה המילים שהם מחפשים בגוגל כדי לחפש את המוצר /שירות שלכם?
  • איזה בעיות יש להם שהמוצר/ שירות שלכם נותן להם פתרון?

השאלות האלה ממש חשובות בשביל להבין מי הקהל שלכם, ושיהיה לכם את התשובות לשאלות האלו, תהיה לכם הבנה טובה יותר על האופן שבו הקהל שלכם קונה ומקבל החלטות קניה.

כל מה שאתם כותבים או עושים נעשה עבור הקהל שלכם ולכן להכיר את הקהל שלכם משפיע על המסרים שאתם הולכים להכניס בשיווק שלכם במדיות החברתיות. הידיעה מי הם, בני כמה הם, תחומי העניין שלהם, עוזרת לכם לדעת איך הם חושבים ופועלים ובסופו של דבר איך למכור להם

4. השתמש מחדש בתוכן שלכם – אנשים אוהבים לצרוך יותר וידאו מתמונה, ותמונות תמיד יהיו עדיפות על טקסט. יש תוכן שאפשר להשתמש בו באופן קבוע עם עדכונים קלים, לדוגמא אינפוגרפיקות, מידע רלוונטי לתחום וכו'. דוגמא טובה יכולה להיות – אם אתם מאלפי כלבים, הסבר על סוגי כלבים, מה מותר או אסור לכלבים לאכול, זה תוכן שלא מתיישן ואפשר לפרסם אותו גם כמה פעמים בשנה.

כיוצרים את התוכן, תזכרו את הטיפים הבאים:

  • מעט טקסט והרבה מידע חזותי
  • הציגו בגדול את הדברים החשובים
  • הכניסו כמה ציטוטים חשובים שאחרים יוכלו לשתף אותם ויקדמו את התוכן שלכם.
  • תעשו גרפיקה איכותית, אל תשתמשו בצייר או בתוכנות פשוטות, אם זה יראה מעולה אז אנשים יקראו את זה

5. פחות טקסט, יותר וידאו – רוב האנשים לא עוצרים בשביל לקורא פוסטים ארוכים, גם אם זה של החברים שלהם, רוב האנשים מאבדים עניין וממשיכים לגלול. המסר צריך להיות חד וברור כדי לא לשעמם את הגולשים.

תקפידו להוסיף תמונה או סרטון לכל פרסום שלכם. היו ניתן לייצר סרטונים אותנטיים בקלות בעזרת הפלאפון שלכם, חצובה עולה כמה עשרות שקלים באלי אקספרס, ואפשר לייצר סרטונים קלילים (עד 30 שניות ואפילו פחות) בשביל להעביר את המסר בקלות. תכתוב מראש כמה שורות של מסר על דף ותוכלו בשעה של צילום לייצר כמות גדולה של סרטונים.

אחרי זה יש לא מעט תוכנות עריכה באינטרנט שיאפשרו לכם להוסיף כתוביות ועיצוב על הסרטון שיראה יותר מקצועי. לדוגמא: מאלף כלבים יכול לתת סדרה של סרטונים – טיפים לאילוף הכלב שלכם, וככה זה גם יראה כמה הוא מקצועי וגם יתן ערך לגולשים שיש להם כלב.


סיכום
שאנחנו מייצרים תוכל לרשתות חברתיות אנחנו צריכים להבין איפה הקהל שלנו נמצא, וככה להתאים לו את הפלטפורמה הנכונה, אני רואה הרבה עסקים שפונים לעולמות ה-B2B שנכנסו לטיקטוק רק כי זה רשת חדשה וזה בכלל לא מתאים להם. תבדלו את עצמכם מהמתחרים – עסק בלי בידול זה עסק שאין לו זכות קיום, תכירו את הקהל שלכם לעומק, אחרת לא תדעו באיזה מסרים שיווקיים להשתמש, תיצרו תוכן שאפשר להשתמש בו שוב ושוב, והכי חשוב הרבה וידאו ותמונות.

על הכותב

אור פיאלקוב, בן 38, מייסד ומנכ”ל חברת פיאלקוב דיגיטל, חברה המתמחה בפרסום בגוגל ומגוון ערוצים נוספים. הבעלים של EasyCloud, חברה שמנגישה אחסון אתרים בענן בעזרת Cloudways לכל אחד.